“Dia Sekarang MUA First Class…” – Disebalik Gambar Memes, Wanita Cantik Ini Rupanya Ada Background Kehidupan Yang Sedih

Wanita dan makeup memang tidak dapat dipisahkan. Kadang-kadang wanita ni bermekap bukan sebab nak nampak cantik pun. Dorang jadikan makeup ni sebagai hobi dan ada jugak jadikan ia sebagai sumber pendapatan.

Cuma yang tak bestnya apabila ada netizen yang memperlekeh MUA atau wanita yang pakai makeup seperti meme kat bawah ni. 

Sumber: Facebook

Disebalik kejian yang wanita ini dapat daripada netizen, korang tahu tak siapa sebenarnya dia yang cantik dan pandai bermekap ini? Haa ini admin nak bagitahu supaya korang buka mata.

“Namanya Nur Nabilah. Dia asal dari kawasan perkampungan nelayan. Keluarga dia memang susah. Sekolah sekejap pergi, sekejap tak” 

Menerusi perkongsian Maizun Mastura di Facebook, dia mengingatkan page dan individu kat luar sana supaya jangan sewenang-wenangnya ambil wajah seseorang yang tak dikenali untuk buat meme yang mengeji.

Hal ini kerana, wanita yang digunakan untuk buat memes di atas rupanya seorang MUA terkenal dan mempunyai latar belakang yang perit sebelum berjaya ke tahap sekarang. Ini kisahnya…

Sumber: Facebook
Sumber: Facebook

“Dia tak ada basic makeup artist langsung, self taught. Semua try and error sendiri. Pernah kena kutuk makeup dia buruk” 

Sumber: Facebook
Sumber: Facebook

 

“Ya memang dia pakai makeup tebal, tapi bukan untuk nampak cantik, ini adalah kerjayanya” 

Sumber: Facebook
Sumber: Facebook

Inspired kan baca kisah Bellaz ni? Tak sangka disebalik ramai yang mengutuk dan mengejinya, rupanya dia seorang yang tabah dan bekerja keras untuk capai kejayaan. Salute! 

Apa-apapun, admin just nak ingatkan lah. Kalau korang tak suka penampilan dan perwatakan seseorang tu, janganlah malukan mereka dengan buat meme kat atas ni. Tegur secara peribadi ataupun doakanlah mereka berubah secara perlahan-lahan. 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! DD

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @LepatPisang

Sumber:lobakmerah via @MenujuKebenaran/limaumadu

Be the first to comment

Leave a Reply