“Riaknya,” – Respon Bonda Rozita Bila Terima Hadiah 2 Beg Tangan Mewah Dari Aliff Syukri, Total RM30k!

Tak kering gusi melihat gelagat Datuk Aliff Syukri mengusik ibunya, Rozita Ibrahim.

Menerusi posting terbaru, Rozita menyifatkan anaknya riak apabila turut menyelitkan harga bersama hadiah yang diberi.

Gurauan anak beranak ini ternyata mencuit hati netizen. Apatah lagi apabila Aliff asyik tersalah kira jumlah harga sehingga terpaksa dibetulkan oleh isteri, Datin Shahida.

Saya beli banyak sangat beg mak saya. Beg ni harga di RM18 ,000.

Riaknya.

Cepatlah, buka, buka, buka.

Semalam mak tengok kat Ig, laki ko bagi ko hadiah.

Kita kenalah balance. Takkan bini je nak mewah kan. Mak pun nak mewah juga.

Walaupun enggan, namun usahawan terkenal ini tetap memaksa dan menambah satu lagi hadiah beg mewah berharga RM12,000.

Ini dua ya hadiah dia. 18 tambah 12, jadi RM35,000. Eh RM40,000, RM30,000 laaaa,” memulakan kembali kiraan dan terpaksa dibetulkan oleh isteri, Datin Shahida.

Gini lah dia sebenarnya suka mengempil dn tunjuk sayang kasi macam2 kat Maknya ..Sy x pakai pun sebenarnya..Kalau sy xpakai bebel ayoooo..Dia kata beg sy kipling cikai ..ehh tu abg aji bagi Mak hargai tau..tu je dia mampu..!!

“Masa nu Kenduri kawin sedara suami sy sempat lagi dia kasi hadiah sbb semalam baru lepas hadiah ida siang esoknya sy pulak

“ Baiknya ko syukri..!! Hadiah kat mak siap cakap harga lagi.. ko ingat Mak ni netizen ke ko nak menunjuk sgt kat mak ni..??!! ( sy gurau kasar dgn anak2.)” ulas Rozita.

Menurutnya lagi, walaupun anak lelakinya ini disifatkan sebagai riak, namun hanya keluarga terdekat memahami sisi penyayang Aliff dan meminta agar netizen dapat memaafkan anaknya andai bercakap besar.

Walaupun anak sy ni borak2 riak tapi perangainya sgt penyayang dn mulutnya yg sgt suka cabul kehormatan org dia xkira sape Mak ke nenek ke ..( niat dia kami je faham..org luar xfaham)

“Jadi maafkan lah anak sy..Sy dh lama maafkan dia sbb sy dh tahu dari perut ini lah perangai dia..!!!”

Malah, pengasas Sendayu Tinggi ini turut berdoa agar anaknya mencapai usia matang apabila menjelang 30 tahun nanti.

Suka menyakat pada dia semua bahan tu adalah lawak.. umur 30an ialah tempoh yg akan matangkan dia insya Allah x lama lagi.. syg semua anak doa yg x putus taat lah pd Allah dn kerjakan solat.!!!!

“Tkasih banyak2 walaupun mak orang hutan.!! Mak x perlu beg mahal 🤩.. sbb yg melihat mak tu hanyalah monyet.. burung..katak sahaja.!!

“Mak jarang pergi event yg mewah.. dn mak x perlu beg tangan mahal pun.. mak hanya kenal dunia hutan dn sesuai pakaian org dok hutan.. sbb tu mak suka kri cakap Mak JUNGLE PEOPLE.. okay orite thank you!!

 

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

Gini lah dia sebenarnya suka mengempil dn tunjuk sayang kasi macam2 kat Maknya ..Sy x pakai pun sebenarnya..Kalau sy xpakai bebel ayoooo..Dia kata beg sy kipling cikai ..ehh tu abg aji bagi Mak hargai tau..tu je dia mampu..!! . Masa nu Kenduri kawin sedara suami sy sempat lagi dia kasi hadiah sbb semalam baru lepas hadiah ida siang esoknya sy pulak . “ Baiknya ko syukri..!! Hadiah kat mak siap cakap harga lagi.. ko ingat Mak ni netizen ke ko nak menunjuk sgt kat mak ni..??!! ( sy gurau kasar dgn anak2.) . Walaupun anak sy ni borak2 riak tapi perangainya sgt penyayang dn mulutnya yg sgt suka cabul kehormatan org dia xkira sape Mak ke nenek ke ..( niat dia kami je faham..org luar xfaham) . Jadi maafkan lah anak sy..Sy dh lama maafkan dia sbb sy dh tahu dari perut ini lah perangai dia..!!! . Suka menyakat pada dia semua bahan tu adalah lawak.. umur 30an ialah tempoh yg akan matangkan dia insya Allah x lama lagi.. syg semua anak doa yg x putus taat lah pd Allah dn kerjakan solat.!!!! . Tkasih banyak2 walaupun mak orang hutan.!! Mak x perlu beg mahal 🤩.. sbb yg melihat mak tu hanyalah monyet.. burung..katak sahaja.!! . “Mak jarang pergi event yg mewah.. dn mak x perlu beg tangan mahal pun.. mak hanya kenal dunia hutan dn sesuai pakaian org dok hutan.. sbb tu mak suka kri cakap Mak JUNGLE PEOPLE.. okay orite thank you!!”

A post shared by ROZITA JRM OFFICIAL (@bondarozitaibrahim) on

 

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

Mak nak ceramah kejap lagi dgn aman ..Mak risau Kri dgn Yati ..jgn sedih dn down lagi ..Semnagat tu penting dn terus2 jgn jemu cari taufik hidayah Allah ..Allah sayang kita di nk bagi kita teguran dlm ujian . mudahan kita lebih faham islam dn siraturahmi ..bertaubat dn betulkan salah silap agar sama2 ke shurga jumpa kat sana ( seronok makan kat dapur semalam kat umah kri ) . 3 insan kekasih dn kawan sy gaduh ..kawan ketawa..mematangkan kami semua ..Sayang Mak sy juga yg dh tua hampir 70 tahun..Sy nk puaskan hidup Mak sy ..Sy xnak mak tua dn sy nak mak hapy dn tetap cantik nenek kamu ber2 . Yati Kri permata mak dr zaman susah yg hidupkan jiwa Mak utk kuat berkerja dr muda supaya kalian x daif macam Mak..Tahniah anak arwah Azman jd anak yg hebat duniawi dn ukhrawi . Tazkirah pendek Mak pagi ni . Hati siapa yg yakin pada Allah.. Allah akan pegang hatinya dn bila Allah mengenggam hati hambanya itu.. hati itu x akan lagi kecewa.. Allah pasti akan bagi YAHDI QOLBAH.. jika kita percaya pada Allah kita akan redho dgn apa yg Allah dh tentukan.. kita cuma percaya sahaja.. . Apa pun yg Allah tentukan.. kita ikutkan sahaja.. apa pun kehendak Allah kita terima dgn hati terbuka.. ingatlah di setiap pemberian Allah akan ada kebaikan.. walaupun apa yg Allah beri itu kita x suka.. belajar lah terima kehendak Allah.. . Jangan sekali ragu kepada Allah.. serahkan semua urusan kita kpd Allah.. selagi kita ada Allah.. maka selesailah semua urusan kita..

A post shared by ROZITA JRM OFFICIAL (@bondarozitaibrahim) on

 

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

Xpayah guna besen plastik jaring2 pun jadik gak ” berbelang gak muka bonda icah ” . Lain kali jgn nak mengenakan sy pasal trend2 moden konon..

A post shared by ROZITA JRM OFFICIAL (@bondarozitaibrahim) on

Sumber  : Media Hiburan

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Be the first to comment

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.