Netizen Kagum Lihat Video Anak Erra Fazira, Engku Alisha Fasih Cakap English Ala-Ala “American English”

Bagi sesiapa yang mengikuti perkembangan primadona Malaysia, Erra Fazira, pasti anda akan dapar lihat telatah satu-satunya anaknya, Engku Aleesya yang fasih berbahasa Inggeris

Semalam, Erra telah pun memuat naik sebuah video Aleesya membuat pengumuman mengenai keputusan pemenang peraduan yang dibuat oleh ibunya di laman Instagram @errafazira.

Aksi Aleesya petah berkata-kata membuatkan ramai yang melihat kanak-kanak tersebut sungguh berbakat untuk menjadi seorang selebriti pada masa akan datang. Tidak kurang pula, rata-rata mereka yang memuji kefasihan Ammar menyampaikan pengumuman tersebut dalam bahasa Inggeris dengan slang/accent American English.

Beberapa tahun yang lalu, Erra pernah dikritik kerana anaknya tidak fasih berbahasa Melayu dan hanya petah bercakap dalam bahasa Inggeris. Walaubagaimanapun, Erra Tidak mengambil serius mengenai dakwaan tersebut dan menegaskan anaknya masih di peringkat pembelajaran.

Video :

Sumber artikel: Hangat

Dan ini pula kisah yang pernah viral suatu ketika dulu bila Budak Darjah 1 Curi Perhatian Speaking English Macam Omputih

Berkemahiran bertutur dalam Bahasa Inggeris adalah satu kelebihan yang semua ibu bapa mahu anak-anak mereka kuasai bila belajar di sekolah nanti. Kalau dulu, mungkin kita tahu simple wordsmacam ‘yes, no, thank you atau alright‘ je masa mula-mula masuk darjah satu.

Tapi budak-budak sekarang dah another level. Bukan sekadar pandai perkenalkan diri tapi dah bijak speaking gaya mat salleh!

“Bersepah speaking kau nak. Baru darjah 1” 

Menerusi perkongsian video di Facebooksnippet berita TV1 ni menunjukkan temubual bersama budak darjah 1 yang SANGAT fasih berbahasa Inggeris. Bukan speaking biasa-biasa tau! Adik ni ada slanga English yang pekat dan tahu apa yang dia nak sampaikan kepada pemberita.

Tengok video ni kat bawah:

Menurut video tersebut, berita ini juga dirakam semasa Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad datang melawat ke sekolah adik tersebut. Fuh mesti bangga Tun dengar budak tu speaking kan!

“Jangan dengar tang English berhabuk dia tu, tengok tangconfident dia bercakap”

Kebijaksanaan adik ini yang petah berbahasa Inggeris membuatkan netizen teruja dan mengakui kelemahan diri ketika dorang masa sekolah rendah dulu. Mana taknya, dulu paling onz pun pandai cakap “Teacher may I go to toilet?” je. Gitewww~

Sumber: Facebook

“Mana tak pandai, masuk sekolah Little Caliph tuuu”

Kalau korang perasan, adik pintar ni ada sebut kat akhir ayat dia yang dia pergi Little Caliph School sebelum masuk ke Darjah 1. Well menurut netizen, inilah mungkin penyebab adik ni petah berbahasa Inggeris.

Sumber: Facebook

Apa-apapun, admin doakan semoga adik comel ni terus sukses dalam pelajaran dan jadi pelajar yang cemerlang kat sekolah. Ada masa terluang nanti, boleh ajar kawan-kawan lain pulak speaking English kan?

Sumber:lobakmerah

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! DD

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @LepatPisang

Be the first to comment

Leave a Reply