Fizo sudah hubungi ayah – Hawa Rizwana Dedah Jawapan Yang Mengejutkan & Ini Puncanya 

KUALA LUMPUR: Penyampai berita Buletin Utama TV3, Hawa Rizwana Ahmad Redzuan, mengakui pelakon dan usahawan, Fizo Omar meminta maaf kepada ayahnya, susulan komen dibuatnya menerusi Instagram yang tular, baru-baru ini.

Katanya, perkara itu dimaklumkan bapanya, Profesor Datuk Dr Ahmad Redzuan Abd Rahman apabila pelakon dan pengacara itu menghubungi menerusi panggilan telefon untuk meminta maaf.

“Tiada apa yang perlu dirisaukan kerana ayah faham dunia hiburan tidak dapat lari daripada usikan atau gosip. Saya sendiri sudah lupa perkara remeh itu.

“Tetapi, Fizo yang saya anggap sebagai abang ikhlas memohon maaf. Ayah berkata, Fizo serba salah apabila nama saya dan keluarga diperkatakan ramai, gara-gara komen yang ditulisnya.

“Sebagai individu yang pernah merasai asam garam dunia penyiaran, ayah tidak marah atau terkesan dengan usikan sebegitu,” katanya.

Terdahulu, Fizo meninggalkan komen dalam satu muat naik di Instagram Hawa apabila memuji cara dia mengendalikan sebuah acara.

Susulan itu, warganet meninggalkan pelbagai komen nakal, malah turut mendakwa pelakon yang baru menjadi duda itu cuba menawan hati Hawa.

Gadis berwajah iras Neelofa itu mengakui, mereka memang sudah mengenali antara satu sama lain, namun hanya sebagai abang dan adik, memandangkan Fizo ialah kenalan bapanya.

Fizo pernah mendirikan rumah tangga bersama usahawan, Mawar Karim pada November 2013, tetapi berpisah pada 10 Julai lalu. Mereka dikurniakan seorang cahaya mata, Wan Maryam.

Sumber: Bh

Artikel berkaitan;

Hawa Rizwana ‘Buka Mulut’ Jawab Persoalan Mengenai Hubungannya Dengan Fizo Omar

PEMBACA berita Hawa Rizwana menganggap komen pelakon Fizo Omar di laman Instagram miliknya baru-baru ini hanyalah kata-kata dari seorang abang kepada adik.

Hawa atau nama sebenarnya Hawa Rizwana Ahmad Redzuan, 24, berkata, dia sudah lama mengenali usahawan tersebut yang juga merupakan kenalan kepada bapanya.

“Saya tak rasa dia nak try saya pun sebab hubungan kami macam adik dengan abang sahaja. Saya anggap gosip yang timbul itu sekadar usikan daripada peminat.

Komen Fizo di foto Hawa mengundang perhatian netizen.

“Lebih-lebih lagi kerana status duda dipegangnya,” kata Hawa ketika dihubungi mStar.

Hawa diminta mengulas spekulasi netizen bahawa Fizo cuba memikatnya berikutan komen memuji pembaca berita yang sering dikaitkan seiras wajah pengacara Neelofa itu.

Komen Fizo yang mengucapkan tahniah atas tugasan kerjanya yang baik mengundang perhatian netizen yang rata-ratanya mengusik aktor itu.

Menjelaskan lebih lanjut, Hawa berkata, dia sudah mengenali Fizo sejak beberapa tahun lalu memandangkan aktor itu mengenali bapanya.

Hawa sudah mengenali Fizo sejak beberapa tahun yang lalu.

“Saya memang peminat abang Fizo dari dulu. Selain mengenali abang Fizo sebagai seorang pelakon, saya kenal dia kerana dia adalah kenalan ayah.

“Ayah pernah menjadi pengarah di UiTM Arau dan abang Fizo juga merupakan salah seorang alumni di sana.

“Dia lebih rapat dengan ayah kerana mereka pernah bermain bola sepak bersama-sama,” ujarnya.

Sebelum ini, Fizo pernah mendirikan rumah tangga bersama usahawan Mawar Karim pada November 2013 dan dikurniakan seorang cahaya mata, Wan Maryam yang kini berusia dua tahun. – Mstar

Pada tahun 2017 netizen teruja dengan seorang penyampai berita TV9, Hawa Rizwana kerana memiliki wajah seiras dengan selebriti popular Neelofa.

Kini nama gadis berusia 24 tahun itu terus melonjak apabila bertugas sebagai penyampai berita di stesen televisyen Media Prima.

Semalam, dia memuat naik satu posting melalui akaun Instagram peribadinya ketika sedang bertugas bagi Majlis Pertabalan Agong yang ke-16 yang mengundang perhatian ramai.

SELEBRITI Tinggal komen pada foto, ramai kata Fizo Omar cuba pikat pembaca berita TV3

Pada tahun 2017 netizen teruja dengan seorang penyampai berita TV9, Hawa Rizwana kerana memiliki wajah seiras dengan selebriti popular Neelofa.

Kini nama gadis berusia 24 tahun itu terus melonjak apabila bertugas sebagai penyampai berita di stesen televisyen Media Prima.

Bertugas di Maljis Pertabalan Agong…

Semalam, dia memuat naik satu posting melalui akaun Instagram peribadinya ketika sedang bertugas bagi Majlis Pertabalan Agong yang ke-16 yang mengundang perhatian ramai.

Alhamdulillah, beautiful experience. May Allah bless us all  #pertabalanagong2019

A post shared by HAWA RIZWANA REDZUAN (@hawarizwana) on Jul 30, 2019 at 6:17am PDT

“Alhamdulillah, beautiful experience. May Allah bless us,” tulisnya.

Dipuji oleh orang ramai!

Pengalaman membuat liputan tersebut merupakan satu pengalaman terbaik buatnya sehingga mendapat ramai daripada peminat dan pengikut di Instagram.

Tapi lain pula jadi apabila…

Namun salah satu komen yang ditinggalkan oleh pelakon, Fizo Omar menjadi tarikan utama apabila netizen lain turut ‘menempel’ pada komen tersebut.

“Good job Hawa” – Fizo

Fizo nak cuba ke tu? Sejak jadi duuda ni…

Alaa korang ni pun, cuba la bersangka baik. Mana tahu Fizo Omar memang kagum cara penyampaian dan ikhlas memuji kehebatan Hawa ketika membuat siaran langsung.

Sumber : mstar, Hawa Rizwana via mediaohsem

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @LepatPisang

Be the first to comment

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.