“Saya dah selalu menangis di Jepun” – Diam-diam ‘anak bertuah’ ini rancang bukan satu, tapi dua kejutan di kampungnya

“SAYA sebenarnya sedih tapi rasa gembira sangat sampai tak boleh menangis.”

Demikian kata seorang pelajar Malaysia yang sedang menuntut di Jepun apabila pulang secara mengejut untuk bertemu keluarganya pada Isnin.

Video kejutan yang dibuat oleh Aiman Haikal Roslan untuk kedua ibu bapanya turut tular sehingga menerima hampir 100,000 tontonan di Twitter.

Bercerita kepada mStar, dia yang mesra disapa Haikal mengakui sudah membeli tiket penerbangan untuk pulang ke tanah air sejak dua bulan lalu.

“Sebenarnya tak ada plan nak balik, sebab tiket mahal, Hari Raya Aidilfitri hari tu pun tak balik.

Bapa Haikal tidak dapat menahan sebak menyambut kepualangan anaknya secara mengejut.

“Tapi masa raya hari tu, tengok ada offer tiket murah, saya terus beli. Ini kali pertama balik selepas berangkat ke Jepun bulan Mac lalu.

“Pasal kejutan tu, saya dah bagitahu adik beradik. Mak dengan ayah je yang tak tahu,” ujar penuntut Universiti Toyo, kampus Kawogae di Saitama itu.

Saya macam tak boleh nak menangis sebab dah selalu menangis di Jepun. Kadang-kadang saya sengaja tak angkat kalau mak saya call. Saya t4kut tak dapat tahan sedih, jadi saya bagi alasan tengah study –

AIMAN HAIKAL ROSLAN

Penuntut Malaysia di Jepun

Pada Isnin, dia yang dijemput kakaknya dari Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur 2 (KLIA 2) terus pulang ke kampung halaman di Sungai Besar, Sabak Bernam, Selangor.

Untuk kejutan pertama, Haikal berbaring di kerusi penumpang hadapan sebuah kereta sebelum bapanya menghampiri kenderaan itu dan menyedari kehadirannya.

Seakan-akan tidak percaya, bapanya, Roslan Yahaya yang juga anggota polis terus memeluk Haikal hingga menitiskan air mata.

Haikal bersembunyi di antara sebuah kereta dan pokok bunga sebelum membuat kejutan kepada ibunya.

Pada sebelah petang menerusi satu lagi rakaman berlainan, Haikal bersembunyi di tepi kereta dan pokok bunga sebelum dia membuat kejutan kepada ibunya, Habibah Shaharuddin yang baru pulang dari bertugas sebagai pembantu makmal di sebuah sekolah.

Kelihatan gembira dalam video itu, Haikal bagaimanapun mengakui terselit perasaan sebak memandangkan sudah lama tidak bersua mata dengan orang tua kesayangannya.

“Sedih sebenarnya, tapi tak boleh nak menangis, gembira sangat. Saya pun tak jangka mereka akan menangis.

Haikal bakal kembali ke negara matahari terbit itu pada September depan.

“Saya macam tak boleh nak menangis sebab dah selalu menangis di Jepun. Kadang-kadang saya sengaja tak angkat kalau mak call.

“Saya takut tak dapat tahan sedih, jadi saya bagi alasan tengah study. Saya tak nak tunjuk yang saya sedih,” ujar pemuda berusia 21 tahun yang bakal kembali ke Jepun pada 14 September depan.

Kata anak ketiga daripada empat beradik itu lagi, dia juga gembira untuk menyambut Hari Raya korban bersama keluarganya pada Ahad ini memandangkan mereka tidak dapat bersama pada Aidilfitri lalu.

Haikal mengenakan baju Melayu sewaktu menghadiri sesi uji kaji di makmal  pada Aidilfitri Jun lalu.

“Sedih juga raya kat sana, pada hari raya tu saya ada eksperimen, jadi saya pakai baju Melayu pergi makmal.

“Kawan-kawan pun tertanya-tanya, baju apa yang saya pakai,” ujar penuntut jurusan Kejuruteraan Elektronik Elektrikal itu berseloroh mengakhiri bicara.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Student Malaysia di Jepun buat kejutan balik kampung. Sebak min tengok reaksi mak & ayah dia. Tangisan penuh kegembiraa. #mstarMoi #mstaronline (Video: @haikalrsln )

A post shared by mStar (@mstaronlineofficial) on

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @LepatPisang

Sumber: mstar

Be the first to comment

Leave a Reply