Tiap kali subuh wajib baca Al-Quran, Hebat didikan Johan dan lsteri

Pasangan pelawak terkenal Johan dan Jozlyn memang antara seIebriti yang selalu menjadi tumpuan di media sosiaI. Tambahan lagi melihat keletah anak-anak mereka membesar dan comel sangat tu.

Baru-baru ini dilaman sosiaI IG, Jozlyn telah memuat naik status tentang anak sulungnya Ariq yang begitu handsome. Dah besar rupanya anak bujang Johan. Dah la tinggi handsome pulak tu, Tapi apa yang menarik perhatian umum ialah cara didikan Jozlyn dan Johan pada anak-anak mereka.

Menurut Jozlyn, anak-anak diwajibkan mengaji dulu selepas subuh. Ini adalah unutk menguatkan ingatan, mata lebih segar dan sentiasa mengingati Tuhan. Wah! Hebat didikan yang diberikan oleh mereka.

Pagi2 dah ensem2 nak g school.. hmmm kemain lagik… minggu nih ensem manjang.. mama lak yg risau.. but for me baju apa yang ko sarung, brand apa yg ko pakai.. xkan bermakna kalau jiwa ko kosong.. macam mane nak kasi berisi?? DIA jangan dilupa, kita wajib mengadap.. tiap subuh wajib mengaji..

trust me untuk mengelakkan korang jadi seorang pelupa.. pemalas. .mengajilah.. ingatan kita akan jadi semakin kuat.. mata kita akan jadi sihat.. kita akan jadi orang yang lebih bertanggungjawab.. bukan saja pada diri sendiri malah pada org sekeliling.. belajar la smp luar negara, kerja la sampai berpangkat besar skalipun.. t

api kalau tiada adab kosong jiwa.. hilanglah nikmat akhirat.. bila cakap macam nih… sebenarnya bukan saja pada anak.. tapi lebih terkesan pada diri sendiri.. moga yg baik2 saja utk family hanania dan kalian semua… aamiinnn… #cepatnyaAnakDahBesar

 

 

Minggu nih minggu ensem dia kata.. kena pakai smart2.. gambar seterusnya.. dia ngaji.. tp tu laaaa masa bila dia lelap tuh?? Xkan auzubillah jek dh lelap… so untuk yang tanya tu dia cover quran ok.. gambar seterusnya toksah pi slide.. kang korg sume dm aku.. toksah degil la.. tengok gambar awal je sudahhh ar.. haishhhh degil korg nih.. haaa lantakkk!!periuk beli kat @queenspree_uk ok

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Pagi2 dh ensem2 nak g school.. hmmm kemain lagik… minggu nih ensem manjang.. mama lak yg risau.. ? but for me baju apa yg ko sarung, brand apa yg ko pakai.. xkan bermakna kalau jiwa ko kosong.. mcm mane nk kasi berisi?? DIA jgn dilupa kita wajib mengadap.. tiap subuh wajib mengaji.. trust me utk mengelakkan korg jadi seorang pelupa.. pemalas..mengajilah.. ingatan kita akan jadi semakin kuat.. mata kita akan jd sihat.. kita akan jadi org yg lebih bertanggungjwp.. bukan saja pada diri sendiri malah pada org sekeliling.. belajar la smp luar negara, kerja la smp berpangkat besar skalipun.. tp kalau tiada adab kosong jiwa.. hilanglah nikmat akhirat.. bila ckp mcm nih… sbnrnya bukan saja pada anak.. tp lebih terkesan pada diri sendiri.. moga yg baik2 saja utk family hanania dan kalian semua… aamiinnn… #cepatnyaAnakDahBesar ?❤️?

A post shared by Johan & Ozlynn (@jozlynnhanania) on

Rata-rata netizen memuji Jozlyn dan Johan. Malah ada yang menjadikan mereka seperti ‘role model’ dalam mendidik anak-anak. Alhamdulillah, benda yang baik kita ikut la ye.

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! DD

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @LepatPisang

Sumber: Instagram jozlynnhanania via mehbaca

Be the first to comment

Leave a Reply