[VIDEO] “Tiba-tiba je api tu muncul” – Api Mist3ri Muncul Dalam Rumah, Netizen Anggap Mungkin Ada Kaitan Dengan Makhluk Ghaib

Kerap kali kejadian misteri berlaku dalam kalangan rakyat Malaysia di mana kebenarannya sukar untuk di ungkapkan.

Sebelum ini, satu kejadian rumah terb4kar berlaku terhadap sebuah keluarga di Kelantan namun penyebab munculnya api itu masih tidak di ketahui.

Baru-baru ni, tular di media sosial mengenai api misteri yang muncul secara tiba-tiba dan mengebabkan kebakaran kecil dalam rumah terhadap keluarga yang sama.

 

 

Menurut Harian Metro, sebuah keluarga yang tinggal di Kampung Penambang, Jalan Pantai Cahaya Bulan (PCB), Kota Bharu dikejutkan dengan kemunculan api misteri yang berulang kali sejak dua hari lalu

Api misteri berkenaan juga dikatakan muncul secara tiba-tiba sebelum memb4kar beberapa tempat dan barang dalam rumah itu selang tempoh beberapa minit.

Antara yang terb4kar, kain, selimut dan sejadah, selain api marak tiba-tiba merebak ke barangan lain seperti pintu, almari dan mesin basuh.

Menurut salah seorang ahli keluarga tersebut, Nor Fatihah, 21,  kejadian yang berlaku ini terjadi bukannya pertama kali, tapi ia sudah terjadi sejak 7 tahun yang lalu. Pada tahun 2017, kediaman mereka sekeluarga pernah terbakar 100 peratus sehingga merebak ke rumah jiran berdekatan.

“Selepas lebih dua tahun tidak diganggu kejadian misteri ini, kami sekali lagi terpaksa melaluinya, bermula dengan kebakaran motosikal di bawah rumah pada 8.45 malam, Ahad lalu.

Sihlr ke?

Namun begitu, akibat munculnya api misteri ini, ada netizen yang beranggapan bahawa keluarga ini berkemungkinan telah di sihlr oleh individu lain.

Namun begitu, mereka sekeluarga tetap bertabah menghadapi uji4n ini tambahan lagi pernah kena pul4u dengan penduduk kampung disebabkan munculnya api misteri.

“Saya sudah buntu apatah lagi, ada penduduk kampung yang memulaukan kami sekeluarga kerana terdapat pengamal perubatan tradisional yang ambil kesempatan dan buat andaian meng4rut,”

“Sepanjang dua malam ini rumah kami ‘dijaga’ pihak bomba yang sentiasa bersedia kerana risau api muncul akan memusn4hkan lagi kediaman. Kami tidak mahu pisang berbuah dua kali.

“Kami sekeluarga kini tidak lena untuk tidur memikirkan cara untuk menyelesaikan mas4lah ini. Saya merayu orang ramai tidak membuat andaian sendiri kerana anda tidak rasai d3rita kami,” katanya.

Admin rasa kita doakan yang terbaik sahaja untuk keluarga ini supaya mereka kuat untuk menghadapi uji4n dan dug4an yang menlmpa mereka.

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @LepatPisang

Sumber: Lobakmerah

Be the first to comment

Leave a Reply