Tiada zuriat bukan punc4 minta cer4i

KUALA LUMPUR: Keinginan memiliki zuri4t tidak pernah padam dalam diri pelakon yang pernah popular menerusi drama Dunia Anita, Siti Fazurina.

Hatinya cukup tersentuh dengan kata-kata pelakon, Siti Elizad yang mendoakannya menimang cahaya mata, biarpun seorang.

Siti Fazurina atau lebih mesra disapa Nina sudah lebih tujuh tahun mendirikan rumah tangga bersama Muhammad Hykal Zulkifli tetapi belum dikurniakan cahaya mata.

“Saya sudah cukup bersyukur jika menimang seorang cahaya mata. Bagaimanapun, segala ketentuan datang dari-Nya.

“Saya percaya sampai masa Allah akan mengurniakan seseorang zuri4t. Contohnya, mungkin sukar buat saya jika mengandung sekarang kerana terikat dengan banyak penggambaran drama.

“Saya kegugur4n kira-kira tiga tahun lalu. Ia kerana terlalu aktif bekerja dan saya tidak sedar hamil tujuh minggu,” katanya kepada BH Online.

Akuinya, dia tidak terlalu memikirkan soal zuriat, suaminya turut memahami.

“Kedua-dua belah keluarga tidak pernah memberikan saya tekan4n.

“Saya pernah cakap, mungkin saya akan memfailkan percera1an sekali lagi jika saya terdengar kata-kata ump4tan daripada keluarga. Saya akui cepat beremos1 dan tersentuh, tetapi alhamdulillah, keluarga memahami.

“Di awal dahulu, boh0nglah jika saya cakap tiada tekan4n. Saya berkahwin tentunya saya mengharapkan kehadiran cahaya mata. Bagaimanapun, saya dan suami tidak terlalu memikirkannya apabila sudah masuk tahun ke-tujuh,” katanya.

Nina berkata, dia sudah melakukan pemeriksaan doktor, nyata tiada masalah besar, cuma membabitkan hormon.

“Saya tak perlu melalui pembed4han, cuma mengambil ubat hormon sahaja,” katanya.

Bagaimanapun, Nina meneg4skan, tiada zuriat bukan punca dia memfailkan percera1an sebelum ini.

“Hubungan saya dan suami sudah bertambah baik. Isu rumah tangga tidak perlulah dihebohkan pada khalayak. Orang luar tak akan faham.

“Bagi saya, kami mempunyai kesalahan masing-masing, jadi apa kata kita beri peluang. Saya lebih emosional, jadi apabila sudah tergigit lidah barulah nampak kesalahan.

“Alhamdulillah, kami sama-sama membaikinya. Sekarang, semuanya baik tetapi saya tidak mampu merencanakan pada masa akan datang,” katanya.

Sebelum ini, Nina memfailkan permohonan cerai terhadap suaminya pada Julai tahun lalu. Bagaimanapun, dia menarik balik ekoran mahu diberi peluang kedua untuk cuba memperbaiki hubungan dengan suami.

“Banyak hikmah di sebalik ujian yang menimpa rumah tangga. Kami banyak memperbaiki kesalahan dan kesilapan yang tidak disedari.

“Sepatutnya saya tidak hanya melihat kesalahan suami, saya pun tengok kesalahan sendiri.

“Kami pula sering bekerjasama sekali, jadi bergaduh pasal kerja menjadi perkara biasa. Tetapi, apabila difikirkan semula kenapa mahu memperbesarkan isu remeh-temeh,” katanya.

Dalam perkembangan lain, Nina kini tampil menerusi drama bersiri pertama terbitan TV AlHijrah berjudul Boss… Mama Kirim Salam dan digandingkan dengan Qazem Nor. Ia adalah drama berkonsepkan gaya hidup yang mengisahkan dunia penyiaran Islam.

 

Sumber :BH Online

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! DD

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @LepatPisang

Be the first to comment

Leave a Reply