[VIDEO] Bebas C0VID-19 Pada Hari Lahir, Gadis Sebak Frontliner Senyap2 Bagi Kek

Pes4kit yang menjalani proses kuarantin seorang diri selama 14 hari akibat C0vid-19 pastinya berasa sunyi dan bosan di dalam hospital.

Perkara inilah yang terpaksa dihadapi seorang gadis Indonesia, Cinta Aditia yang diku4rantin di sebuah hospital di Kota Banjar selama 18 hari sebelum disahkan negatif pada dua hari yang lepas, lapor Detik News.

Malah, lebih bermakna apabila keputusan ujian saringan negatif C0vid-19 itu kebetulan diterima pada hari ulangtahun kelahirannya yang ke-22.

Beberapa frontliners Rumah S4kit Umum Daerah (RSUD) Banjar telah membuat kejutan dengan menghadiahkan kek kepada Aditia bagi meraikan hari istimewanya itu.

Aditia ternyata sebak dan terharu atas usaha ‘frontliner’ menjayakan kejutan tersebut walaupun sibuk mer4wat ramai lagi pes4kit lain dan idak menyangka akan mendapat layanan seperti itu.

Bercerita bagaimana dirinya mendapat j4ngkitan wabak tersebut, Aditia berkata dia mengalami gejala batvk dan ses4k nafas pada 27 Mac lalu selain mempunyai sejarah perjalanan ke Jakarta.

Video Frontliners hadiahkan kek buat Cinta Aditia 

Namun dia bernasib baik setelah 2 minggu dikuar4ntin akhirnya Aditia disahkan bebas dari w4bak C0vid-19 tersebut.

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @LepatPisang

Sumber: yoy

Be the first to comment

Leave a Reply