Selepas Beberapa Bulan Pemergi4n Abam Bocey Ini Keadaan Terkini Ibunya Yang Amat Mengejuutkan

Ramadan tahun ini pasti berbeza buat keluarga Ali Puteh tanpa kehadiran abangnya, Allahyrham Abam Bocey. Berkongsikan keadaan ibunya, Sabariah Arshad, Ali berkata ibunya teringatkan Abam setiap kali hendak berbuka puasa.

Menurut Ali, ibunya pasti akan termenung ketika berbuka puasa. Ali berkata bukan sahaja ibunya, malah mereka sekeluarga turut merindui dan terbayangkan arwh ada bersama apabila waktu berbuka.

“Setiap kali hendak berbuka puasa, emak mesti termenung. Bukan emak sahaja, kami sekeluarga rindu kehadiran arwh terutama pada bulan Ramadan

“Namun, semua tinggal kenangan. Tahun ini, memang terasa janggal kerana kurang seorang dalam anggota keluarga kami. Apabila tiba waktu berbuka puasa, bagaikan terbayang arwah ada bersama.

“Melihat emak yang sentiasa termenung, lagilah sedh. Apa yang boleh saya katakan kepada emak hanyalah meminta dia mendoakan k3sejahteraan arwh dan reda dengan apa yang berlaku,” katanya kepada BH Online.

Dalam pada itu, Ali memberitahu k3sihatan ibunya sem4kin meros0t semenjak Allahyrham abangnya pergi. Malah, penglih4tan ibunya sem4kin kabvr mungkin kerana kerap menang1s kerana rindukan Abam.

“Sebelum ini, emak ada masalah kaki sehingga terpaksa dibed4h. Sekarang, penyak1t lamanya datang kembali. Kaki menjadi bengk4k sehingga terpaksa duduk di kerusi roda setiap masa.

“Penglihatan emak juga sem4kin kabvr akibat keros4kan kornea. Mungkin ini berpunca apabila dia kerap menang1s selepas pemerg1an arwah.

“Sebelum ini, arwh kerap membawanya ke hospital untuk raw4tan mata. Insya-Allah selepas arahan Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) tamat, saya akan membawa emak berjumpa doktor,” katanya.

Sumber: ROTIKAYA

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @LepatPisang

Be the first to comment

Leave a Reply