Throwback Detik Awal Bercinta, Zahirah Mengaku Ngorat Dulu, Aiman Hakim Bimbang Kena Tipv!

Selepas beberapa bulan menyulam cinta, pelakon Zahirah MacWilson dan Aiman Hakim Ridza akhirnya sepakat mengikat tali pertunangan Jun lalu dan minggu lalu, pasangan sama cantik sama padan ini mengumumkan keduanya akan disatukan sebagai suami isteri Februari depan.

Meski masih belum memilih tarikh penuhnya, namun perkahwinan yang bakal dirai dalam kehangatan bulan cinta itu pastinya akan menjadi momen manis untuk dikenang.

Singkap kembali momen cinta yang baru terjalin pula, Aiman secara jujur mendedahkan pelakon cantik itu terlebih dahulu menghubunginya menerusi aplikasi WhatsApps.

“Dia susah nak dapat okay, dia buat ‘dek’ je pada saya. Mulanya saya teks dia biasa-biasa saja memandangkan dia sendiri bukan tak pernah kenal tapi tidak mengapalah,” kata Zahirah berterus-terang.

Bagaimanapun, Aiman yang berada di sisi pada sesi temu bual bersama media pula menjelaskan, dia sebetulnya menyedari pelakon cantik itu ada menghantarkan pesanan, tetapi dia seakan-akan tidak percaya.

“Saya dah sedar tapi dalam hati kata dia ni biar betul, ingatkan kena tipu sebab tiba-tiba saja teks yang dihantar itu hilang.

“Kemudian dia ada teks saya lagi ketika saya ke Amsterdam. Ia pun sama juga, 10 kali saya tengok teks tu untuk pastikan betul atau tidak,” seloroh Aiman.

“Saya tanya dia sama ada dia berminat atau tidak untuk berlakon sama dalam Curi-Curi Cinta,” balas Zahirah pula.

Menafikan cinta yang mekar bermula dengan cinta lokasi, pasangan ini juga turut memaklumkan mereka sudah pun bergelar pasangan kekasih sebelum drama rantaian itu memulakan penggambaran lagi.

“Saya Sebenar-Benarnya Tak Nak Zahirah Dirikan Rumah Tangga Buat Masa Ni Sebab…,” – Bakal Terima Menantu Sulung, Zainol MacWilson Mahu Yang Terbaik Dunia Akhirat

Pasangan selebriti, Aiman Hakim Ridza dan tunangnya, Zahirah MacWilson akhirnya mengumumkan mereka berdua bakal disatukan sebagai pasangan suami isteri, Februari tahun hadapan.

Lalu, keduanya telah pun mengadakan sidang media khas bagi berkongsi berita tersebut buat para peminat.

Bagaimanapun, bapa kepada Zahirah yang juga seorang bintang televisyen dan pelakon, Zainol Johan MacWilson pula secara peribadi masih belum mahu ‘melepaskan’ anak sulungnya itu untuk memikul status sebagai isteri kerana usianya masih muda, iaitu 24 tahun.

Namun sebagai bapa, pelakon ini turut rasa gembira dan merestui keputusan yang telah dibuat Zahirah memandangkan mereka sudah pun sepakat berbincang.

“Perasaan saya sebagai ayah sangat gembira  memandangkan saya pun sudah cecah usia 61 tahun. Rasa seronoklah sebab dia sudah bertemu dengan pilihan hati meski kalau bak diikutkan, saya sebenar-benarnya tak nak Zahirah mendirikan rumah tangga buat masa ni sebab dia baru 24 tahun.

“Kalau boleh biarlah usianya cecah 25 tahun dan ke atas.  Apa pun, saya hormati pilihannya.  Kalau kita menghalang mungkin ada perkara yang tak elok berlaku jadi sebagai ayah, saya terima,” kata Zainol yang mengharapkan yang terbaik buat permata hatinya itu dunia akhirat.

Ditanya mengenai sejak bila dia mengetahui keduanya menjalin hubungan cinta, Zainol memberitahu semuanya terdedah ketika masing-masing terlibat dalam Curi-Curi Cinta.

“Yang saya dapat tahu mereka berlakon bersama dalam Curi-Curi Cinta tapi sebelum itu saya pernah jumpa Aiman dua tahun lepas ketika Zahirah berlakon dengannya untuk sebuah drama tapi saya tak begitu fokus sangat pada Aiman ketika itu.

“Alhamdulillah tiba-tiba dia terpaut hati dengan Aiman. Saya pula cakap pada Zahirah, kenapalah kakak nak keluar dengan artis? Tetapi tak apa lah, dia kata ini pilihannya,” kongsinya kepada MH.

Menyifatkan lelaki pilihan anak seorang yang menghormati orang tua, Zainol turut memberitahu Aiman juga seorang anak lelaki yang pandai mengambil hati.

“Dia sangat menghormati orang, dari segi cara dia bercakap. Aiman sendiri masih ada ibu bapa, jadi bagi bukannya rupa paras dicari, tetapi tahu untuk ambil hati.

“Kita sebagai ayah boleh tahu seseorang itu ikhlas atau sebaliknya dengan anak kita, jadi apa yang saya nampak secara mata kasar dari segi perwatakan, cara dia bercakap dengan kita setakat ini alhamdulillah,” jelas Zainol optimis.

Terdahulu pada sidang media yang dilangsungkan di Bakersfellas Ara Damansara itu, turut hadir ialah bapa kepada Aiman.

Aiman dan Zahirah mengikat tali pertunangan Jun lalu di Perth Australia, menerusi perkongsian foto pasca tunang di media sosial masing-masing.

Ikuti sidang media penuh mengenai pengumuman perkahwinan yang dilakukan lovebirds ini menerusi live FB MH.

Sah! Aiman Hakim Kahwin Zahirah Macwilson Februari 2020, Lamar November Lalu

Pasangan selebriti Aiman Hakim Ridza dan Zahirah Macwilson mengumumkan tarikh perkahwinan mereka.

Bagaimanapun Aiman menjelaskan, tarikh sebenar masih belum ditetapkan lagi.

“Bulan Februari cukup istimewa memandangkan bulan itu merupakan bulan kelahiran Zahirah.

“Namun tarikh sebenar belum ditetapkan buat masa ini kerana bagi saya perkahwinan bukanlah satu benda yang remeh-temeh.

“Banyak hal yang perlu diambil kira, termasuk lokasi dan sebagainya,” katanya.

Terdahulu, pasangan selebriti tersebut ditemui pada majlis sidang media pengumuman tarikh perkahwinan Aiman dan Zahirah yang berlangsung di Bikersfellas Cafe, di Ara Damansara.

Lebih romantik, Aiman turut sempat melafazkan “Will You Marry Me” dengan nada bergurau sewaktu pengumuman tersebut.

Setakat ini, Aiman memaklumkan majlis perkahwinan mereka hanya akan berlangsung di Kuala Lumpur.

Sebarang perubahan lain akan diberitahu kemudian, bergantung kepada situasi.

Terdahulu, Aiman dan Zahirah mengikat tali pertunangan pada Jun lalu sejurus berkongsi gambar majlis yang berlangsung di akaun media sosial masing-masing.

Kongsi Aiman lagi, lamaran darinya buat kekasih hati untuk mendirikan rumah tangga pada November lalu.

Foto: Instagram Zahirah MacWilson

Sumber: Media Hiburan

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @LepatPisang

Be the first to comment

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.