[VIDEO] “Baru Beranak Pun Cantik Lagi..”- Mawar Rashid Lepas Bersalin, Netizen ‘Bandingkan’ Tetap Cun

Baru-baru ini, ramai peminat Mawar Rashid dan Raf Yaakob tumpang gembira dengan cahaya matanya yang pertama telah selamat dilahirkan. Baby boy yang diberi nama Raden Muhammad Rafael menjadi tumpuan ramai peminat anak selebriti. Sangat comel!

Namun, ada pula satu video rakaman Raf mengazankan anaknya itu namun kelihatan Mawar terlihat masih kemas dan dipuji ‘cun’ meskipun baru lepas bersalin.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Sejurus @radenrafaelraf lahir, Raf azankan di telinga kanan dan iqamah di telinga kirinya. Raden Muhammad Rafael, papa dan mummy doakan supaya Rafael membesar dengan sihat, sempurna akal dan fizikalnya dan menjadi anak yang soleh. Papa dan Mummy juga berdoa supaya Rafael menjadi imam dan ikutan kepada orang2 yang soleh dan solehah. Aamiin Allah Humma Aamiin ?? • Bila Rafael da besar nanti, sama2 bantu papa dan mummy membimbing adik beradik yang lain serta anak cucu Rafael sendiri nanti. Tunjukkan contoh yang terbaik buat semua keluarga kita supaya menjadi ikutan yang lain. Kita ada family di Malaysia, Indonesia dan Thailand. Jaga nama baik semua keturunan kita nanti ya. We love you so much @radenrafaelraf. We love you the same too @radenrayyanraf dan @raysaachanelaraf ??? • Full video ada di MawaRaf YouTube Channel. Click the link on my bio.

A post shared by Raden Ahmad Faizal Bin Yaakob (@rafyaakob) on

Baru beranak pun cantik lagi..

Malah foto-fotonya juga selain peminat bersyukur dan mengucapkan tahniah, wajah Mawar juga menjadi tumpuan.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Assalamualaikum dan Salam Jumaat. MawaRaf nak kenalkan baby kami kepada semua. It’s a healthy 3.4kg baby boy. We named him RADEN MUHAMMAD RAFAEL ?? @radenrafaelraf

A post shared by Raden Ahmad Faizal Bin Yaakob (@rafyaakob) on

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Since ramai yang bertanya, I’ll say it here. @mawarashid bersalin secara normal. She wasn’t on epidural or laughing gas. It was a pure 100% natural birth. Sakit dia, hanya Mawar dan Allah Swt sahaja yang tahu. I was with her all the time. Dia mengharungi segala kesakitan dengan tenang. Through out the surging (contraction) period, dia banyak berzikir. Raf dan mummy Mawar hanya berikan light massage on her both legs and pinggang di samping doa dan zikir yang tak putus2 supaya Mawar dan baby tenang. On that wonderful night? Raf dan Mawar kept reminding each other, setiap kesakitan surging (contraction) yang dilalui, it only means that we are very close to welcome and to see our baby @radenrafaelraf ❤️??❤️ • I’m so proud of you my lady. Mawar have been a wonderful wife to me. Dia sangat2 hormat dan patuh dengan Raf. She’s such a loving stepmom to @radenrayyanraf and @raysaachanelaraf too and I can’t be thankful enough for that. Last but not least, betul Syurga bawah tapak kaki suami. But she’s also a good daughter to her mum @marinee_rashid and my mum @rsd.umi. Kebajikan Mawar pada her whole family and my family is something that i always respect and adore. Mungkin ini agaknya salah satu sebab Allah Swt permudahkan dia bersalin secara normal. Syukur Alhamdulillah. I love you so much anje, more than you can ever imagine. And I’ll keep loving you from now and forever till jannah, Insyaa’Allah. Aamiin. ???

A post shared by Raden Ahmad Faizal Bin Yaakob (@rafyaakob) on

Sumber: Raf Yaakob via HCL

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! DD

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @LepatPisang

Be the first to comment

Leave a Reply