Allahuu..Bukan Islam Pakai Tudung Di New Zealand, tanda Sokongan Pada Muslim

Sungguh mulia hati para penduduk di New Zaeland. Hari ini sebagai menyatakan sokongan moral terhadap insiden yang membabitkan 50 nyawa di Christchurch, satu gerakan solidariti memakai hijab oleh wanita di seluruh New Zealand pada Jumaat hari ini.

Kumpulan ini memakai tudung dan juga berkempen untuk semua orang sama-sama memberikan sokongan kepada orang Islam.

Gerakan ini juga dilakukan sebagai salah cara untuk menggalakan dan memberi keberanian buat wanita bertudung supaya tidak berasa takut untuk menutup aurat.

 

Hari ini dapat dilihat ketika solat Jumaat dilakukan, ada beberapa wanita dan juga kanak-perempuan mengenakan tudung walaupun mereka bukanlah beragama Islam.

Menyahut seruan solidariti, wanita di Auckland, Wellington dan Christchurch menyiarkan gambar diri mereka bertudung dengan penuh rasa rendah hati sebagai tanda keharmonian masyarakat tanpa mengira agama.

Ternyata sangat manis dan sopan mereka bertudung, semoga satu hari nanti Allah bukakan pintu hati mereka untuk mengenal keindahan yang ada dalam agama Islam ini.

Bukan saja orang awam, malah penguatkuasa beruniform juga turut sama menyertai kempen ini.

Semoga apa yang mereka lakukan ini dapat membuka mata seluruh dunia agar tidak memandang rendah kepada kaum muslimah terutamanya yang menutup aurat.

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! DD

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @LepatPisang

Sumber: yoy.my/catatanterakhir

Be the first to comment

Leave a Reply