9 Selebriti Tempatan Ini Pernah Ditimpa Penya kit Mist3ri! Siapa Sangka,Disebalik Senyuman Ada Kesakita..

Walaupun teknologi sudah semakin canggih dan negara sudah semakin maju, tetapi masih terdapat lagi sesetengah individu yang masih mengamalkan ilmu hitam dan alam ghaib.

Selebriti popular juga tidak terlepas daripada diserang penyakit misteri. Terbaru, pelakon Fendy Bakry dikhabarkan diserang penyakit misteri dan kini hampir pulih. Kami senaraikan 10 selebriti yang pernah diserang penyakit misteri.

1. Syura

Tahun lalu, penyanyi Syura mendedahkan dia mengalami penyakit misteri ketika berada di Indonesia untuk merakam lagu terbaru. Syura berkata dia muntah berterusan, sakit kepala yang teruk dan kehilangan suara sehingga berat badannya menurun kira-kira 12 kilogram tanpa sebab.

2. Awie

Pada tahun 2016, penyanyi rock Awie memberitahu bakal isterinya (kini sudah menjadi isteri) dan anak-anaknya diserang penyakit misteri sehingga mereka mengalami muntah-muntah dan gatal-gatal badan. Awie percaya penyakit itu adalah perbuatan sihir daripada manusia yang tidak senang melihatnya bahagia.

 

KUALA LUMPUR: Vokalis Wings, Datuk Awie yang menderita sakit misteri menyifatkan ia sebagai ujian yang mendekatkan lagi dirinya kepada Allah SWT.

Awie atau nama penuhnya, Ahmad Azhar Othman, 50, juga terharu apabila ramai yang tampil membantu untuk melihatnya kembali sembuh.

Lebih membuatnya tersentuh apabila penduduk di kawasan kejiranannya turut menganjurkan solat hajat untuk mendoakan kesejahteraannya, baru-baru ini.

“Sebelum jatuh sakit, saya mula berjinak-jinak menyertai aktiviti keagamaan di surau berdekatan kawasan kediaman.

“Alhamdulillah, geng baharu ini banyak membantu ketika saya dalam kesusahan. Mereka langsung tidak berkira, malah turut membantu mencari pakar dalam ilmu perubatan alternatif untuk merawat saya,” katanya kepada BH Online.

Sebelum ini, Awie terlantar hampir seminggu di sebuah pusat perubatan di ibu negara selepas mengalami kesukaran bernafas.

Penyanyi itu turut mengadu sakit perut, selain bahagian belakangnya pula terasa dicucuk dengan benda tajam yang membara.

“Saya anggap sakit ini sebagai peringatan daripada Allah untuk menguji kekuatan iman. Jika ditakdirkan nyawa saya diambil, saya reda dan bersyukur kerana diberi Allah peluang untuk bertaubat,” katanya.

Dalam perkembangan lain, Awie berkata, dia baru menjalani sesi rawatan alternatif sebagai usaha untuk merawat sakitnya itu.

“Sudah hampir tiga tahun saya menderita. Sekejap baik, namun tidak lama selepas itu, sakit itu kembali menyerang.

“Namun, saya percaya dengan kuasa Allah, selain mengikut nasihat ustaz supaya terus berdoa dan mendekatkan diri kepada Yang Maha Esa,” katanya.

Ditanya mengenai aktiviti seninya, Awie berkata, dia masih menerima tawaran persembahan, namun perlu memberi keutamaan kepada undangan yang sudah dipersetujui.

“Saya tetap cuba penuhi undangan nyanyian kerana ia sebahagian daripada punca pendapatan utama untuk menyara keluarga,” katanya.

Terdahulu, pada 2012, Awie pernah memaklumkan dirinya mengalami sakit misteri hingga terpaksa mendapatkan rawatan dengan pengamal perubatan alternatif di Perak.

3. Aaron Aziz

Baru-baru ini, pelakon Datuk Aaron Aziz mengakui menghidap penyakit misteri sejak dua tahun lalu namun berjaya merawat penyakit tersebut menggunakan ayat suci al-Quran selepas berjumpa seorang kenalan yang arif dalam hal agama. Akibat gangguan tersebut dia mengalami sakit belakang dan ketidakstabilan emosi.

4. Wawa Zainal

Pada tahun 2013, media pernah melaporkan pelakon Wawa Zainal mengakui pernah diserang sakit misteri yang menghantui dirinya. Menurut Wawa, ada ‘benda’ singgah sekejap di dalam badannya dan menyebabkan dirinya bercakap atau berinteraksi menggunakan suara orang lain.

5. Nonny Nadirah

Awal tahun ini, pelakon Nonny Nadirah berdepan dugaan apabila mengalami penyakit misteri menyebabkan dia tidak boleh bangun kurang dua minggu tarikh pernikahannya. Menurut ustaz yang merawatnya, berkemungkinan ada pihak yang dengki dan cemburu.

“SAYA dah cukup sengsara. Apa salah saya? Kenapa buat saya macam ini?” Demikian kata pelakon, Nonny Nadirah yang terlantar sakit seminggu akibat penyakit misteri.

Nonny, 29, atau nama sebenarnya Nonny Nadirah Zainuddin berkata, sepanjang sakit dia tidak boleh bangun, makan dan minum hingga dimasukkan ke hospital.

Katanya, dua tahun lalu dia mengalami perkara sama apabila secara tiba-tiba pengsan di lokasi penggambaran.

“Selepas lebih setahun, penyakit sama datang balik. Apa saya perasan, setiap kali mula bekerja ‘benda’ ini mengganggu saya. Cuma kali ini agak lama hingga menyusahkan banyak pihak.

“Hasil pemeriksaan doktor saya tak sakit apa-apa. Jadi, saya reda saja dan sentiasa berfikiran positif meskipun pelbagai dugaan menimpa.

“Mungkin orang itu nak buat saya hilang kerjaya atau nak saya mati,” katanya yang dibenar keluar hospital, semalam.

Nonny yang berkahwin pada Mac lalu berkata, disebabkan sakit misteri itu dia banyak menyendiri dan kurang bergaul dengan orang dalam industri.

“Saya tak tahu nak cakap macam mana. Allah lebih mengetahui dan menghendaki segalanya. Setiap kali sakit, mak selalu pesan supaya reda dan sentiasa tawakal. Paling penting jangan tinggal solat.

“Disebabkan penyakit ini, saya kurang bergaul dengan orang dalam industri dan lebih banyak buat hal sendiri. Sedangkan sebelum ini orang kenal saya seorang yang mesra.

“Apa pun, saya hanya mampu berdoa. Biarlah perbuatan orang itu dapat pembalasan setimpal daripada Allah,” katanya.

Nonny yang kini terbabit dalam penggambaran drama Cekelat Honey akan kembali ke lokasi penggambaran esok.

“Saya nak minta maaf kepada seluruh kru produksi dan pelakon yang terbabit dalam drama ini.

“Saya menyusahkan semua orang kerana tak dapat hadirkan diri untuk penggambaran,” katanya.

 

6. Keena Mentor

Awal April lalu, penyanyi Keena Mentor mendakwa ada beberapa rakan penyanyi yang menghantar santau angin kepada dirinya. Penyanyi itu turut menunjukkan kesan merah yang timbul di sekitar badan selepas santau angin itu berjaya dibuang.

7. Cico Harahap

Setelah lama menghilang, Cico atau nama sebenarnya Ezzaq Farrouq Harahap dikatakan menghidap penyakit misteri sekitar Disember tahun 2016 yang lalu sehingga menyebabkan dirinya Tidak boleh membaca dan bercakap. Yang paling teruk apabila dia tidak mampu lagi bekerja seperti biasa.

8. Aiman Tino

Awal April lalu, penyanyi popular Aiman Tino memberitahu dirinya diserang penyakit misteri sehingga menyebabkan kesukaran untuk menyanyi dan mengawal suaranya. Disebabkan penyakit itu juga badannya sering berasa sakit dan lemah.

9. Fendy Bakry

Pelakon utama drama popular Mr Grey iaitu Fendy Bakry didakwa mengalami penyakit misteri. Keadaan Fendy semakin lemah termasuk pergerakannya terbatas manakala pertuturannya semakin tidak jelas. Beberapa hari lalu, Fendy Bakry dikhabarkan mula menunjukkan perubahan positif selepas hampir sebulan menerima rawatan.

Sumber

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! DD

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @LepatPisang

Be the first to comment

Leave a Reply