Ini Bukan Majlis Anugerah Sekolah Menengah, Ahmad Idham Pun Terkejut Fazura ‘Heret” Suami Naik Pentas

Pelakon Nur Fazura semalam terpalit dengan kontr0versi dimana beliau didakwa tidak menghormati artis lain selepas ‘mengheret’ sekali suaminya, Fattah Amin untuk bersamanya di atas pentas sebagai gandingan penyampai anugerah di FFM30.

Gara-gara perkara itu, Fazura turut menerima kiriman mesej daripada Datuk Hans Isaac yang kec3wa dengan tindakannya itu. Namun, kata Fazura beliau hanya mengikut arahan pihak produk yang turut memberitahu bahawa kehadiran Fattah adalah salah satu elemen kejutan.

Terbaru, Ketua Pegawai Eksekutif Perbadanan Kemajuan Filem Nasional (Finas), Ahmad Idham Ahmad Nadzri mendedahkan pihak produksi tidak pernah berbincang mengenai kemunculan pasangan selebriti itu.

Astro tidak pernah berbincang apa-apa dengan FINAS (Perbadanan Kemajuan Filem Nasional Malaysia) perihal kejutan ini. Saya sudah memeriksa dengan jawatankuasa FINAS dan FFM30, tiada persetujuan mengenai Fattah dan Fazura naik bersama untuk menyampaikan anugerah.

Saya juga difahamkan ramai penggiat seni termasuk wartawan tidak bersetuju dengan tindakan menaikkan Fattah, ia seolah-olah tidak menghormati agenda majlis nasional seperti ini.

Susulan itu, Ahmad Idham meminta pihak produksi untuk memberi surat tunjuk sebab dan pada masa yang sama bertanggung jawab ke atas tindakan yang disifatkan tidak wajar berlaku dalam sejarah FFM.

Pihak produksi tidak menghormati FINAS walhal kami yang membayar kos produksi pada malam itu. Ini bukan majlis anugerah sekolah menengah yang boleh diubah sesuka hati.

Dalam pada itu, Ahmad Idham tidak menolak kemungkinan Fattah, Fazura dan Hans Isaac sekadar mangsa permainan pihak tertentu yang sengaja ingin mencari publisiti murahan. Harapnya mereka dapat tenang seketika dan jangan lagi bersengketa sehingga mendapat laporan lengkap dan lanjut daripada pihak Astro.

Sumber beautifulnara

Artikel Berkaitan. “FINAS minta penjelasan Astro gandingan Fattah, Fazura”

“ASTRO tidak pernah berbincang apa-apa dengan FINAS (Perbadanan Kemajuan Filem Nasional Malaysia) perihal kejutan ini,” ded4h Ketua Pegawai Eksekutif FINAS, Ahmad Idham Ahmad Nadzri menjawab kenyataan media dikeluarkan Universal Music (Malaysia) hari ini.

Ia berkaitan keputusan dibuat pihak produksi Astro yang menyatakan kemunculan Fattah Amin bersama Nur Fazura di atas pentas ketika penyampaian trofi Anugerah Khas Juri adalah sebuah elemen kejutan dalam Festival Filem Malaysia ke-30 (FFM30) lalu.

“Saya sudah memeriksa dengan jawatankuasa FINAS dan FFM30, tiada persetujuan mengenai Fattah dan Fazura naik bersama untuk menyampaikan anugerah.

“Saya juga difahamkan ramai penggiat seni termasuk wartawan tidak bersetuju dengan tindakan menaikkan Fattah, ia seolah-olah tidak menghormati agenda majlis nasional seperti ini,” kata Ahmad Idham. Apatah lagi, kesemua penyampai pada malam itu adalah mereka yang sudah pun dinobatkan dalam pelbagai kategori FFM sebelum ini.

Sehubungan itu, Ahmad Idham meminta pihak Astro untuk memberi surat tunjuk sebab sekali gus bertanggungjawab ke atas tindakan yang disifatkan tidak wajar berlaku dalam sejarah FFM.

“Pihak produksi tidak menghormati FINAS walhal kami yang membayar kos produksi pada malam itu. Ini bukan majlis anugerah sekolah menengah yang boleh diubah sesuka hati,” katanya.

Beliau juga memohon pihak Datuk Hans Isaac dan Fazura supaya tidak perlu bersengketa hinggalah laporan lengkap daripada Astro diterima FINAS. Katanya, persengketaan itu tidak sihat untuk industri apatah lagi mereka mungkin sekadar m4ngsa permainan pihak tertentu yang mencari publisiti murahan.

Semalam, beberapa portal hiburan mend4kwa Fazura sengaja membawa bersama suaminya, Fattah Amin ke atas pentas untuk mengumumkan Anugerah Khas Juri pada malam FFM30.

Aktres itu juga did4kwa memberi kata dua kepada pihak produksi, Astro dan FFM untuk membawa bersama Fattah ke atas pentas dan menyampaikan anugerah itu sehingga membelakangkan dua rakan penyampai lain iaitu Hans dan Maya Karin.

Sementara itu, dalam satu kenyataan dikeluarkan pihak pengurusan Fattah dan Fazura hari ini, mereka mendakwa keputusan dibuat oleh pihak Astro yang menyatakan kemunculan pasangan itu di atas pentas adalah sebuah elemen kejutan dalam majlis gilang gemilang berkenaan.

Dalam kenyataan sama, mengikut perancangan yang diatur pihak Astro, Fattah sepatutnya menjadi penyampai untuk anugerah lain, tetapi ditukar pada saat akhir.

Sebagai ‘tetamu’, Fazura dan Fattah menyifatkan mereka hanya menjalankan tanggungjawab dan memberi kerjasama sebaiknya buat seluruh produksi demi kelancaran majlis.

Fazura juga meluahkan rasa terkilan dengan sikap Hans yang didakwa tanpa usul periksa menghantar kiriman WhatsApp menyatakan kekesalan terhadap tindakan kurang bijak dan tidak menghormati format majlis kepada mereka, yang menurut Hans, tidak termasuk dalam senarai penyampai pada malam itu.

Malah, dia juga meminta supaya pihak Hans melakukan permohonan maaf kepadanya kerana apa yang dilemparkan oleh Hans sama sekali tidak berasas dan bukan di bawah kawalan Fazura.

Sumber hmetro via cokelatputeh

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @LepatPisang

 

Be the first to comment

Leave a Reply