Ustaz Kongsikan Gambar Kelakuan Pelik Seorang Sukarelawan Ketika Berdoa Ketika Mlsi Mencari

Bismillah… Nak sangat penampakan pelik kan!!! Rata2 org yg kongsi gambar pelik dlm kes Mohd Asyraf dan ia mmbawa kepada unsur khurafat dan kesyirikan…

Dah masuk hari ke 12.

Selama 12 hari ini banyak yang kita lihat berlaku. Bermula dari ketabahan Organizer Gopeng Ultra yang tetap tunggu di lokasi command center di kaki bukit Batu Putih. Dah tentu ramai datang tegur, marah, mempertikai dan lain kpd beliau. Tabah je le. Hidup ini adalah pembelajaran.

Dalam program team building Tok Anjang selalu Tok bgtau peserta. Jangan takut mencuba, ‘Challenge your limit, never limit your challenge’. Yess… Anda akan buat banyak kesilapan. Dengan kesilapan itu lah kita belajar.

Apa pun syabas kpd Gopeng Ultra. Kipidap, never givup. Kepada orang2 kampung dan kem kem rekreaksi sekitar. Salute!! X banyak bunyi tapi sentiasa ada membantu. Kepada Abg Ta mantan ketua Kampung yang menjaga Keluarga Acap. Yang hari hari naik bukit utk membantu.

Abg Ta ni dah 62 tahun tapi bergerak macam org muda. Ada sorang dua lagi yang hari hari ada dan sentiasa bersedia untuk naik ke bukit. Bapak Jamil dan Ju. Bapak Jamil orang nya kecil je, umur 60an juga dan rasanya sehari 2-3 kali naik. Entah apa dia makan.

Kepada semua badan beruniform salute 6 kali. Memang pro bila Tok lihat depan mata. Boss boss semua jabatan yang terlibat tu x putus putus bergilir gilir turun pantau.

Dan ramai sangat yang lain sukarelawan, ustaz ustaz, rakyat malaysia yang sentiasa bagi bermacam suggestion, petua, alamat mimpi, kaedah, sampai Tok dah tak tau nak mula yang mana satu dan akhir yang mana pula.

Sebetulnya… Mungkin disebabkan faktor umur dan berada lama dalam misi menyebabkan Tok sebak tiap kali nk taip cerita dan berbual bab ACAB. Teringkatkan Ibu nya, familinya yang sangat penat tapi melompat tiap kali ada berita atau kaedah yang nak dilakukan dalam pencarian anak nya. Kita hanya blh sembang dan balik tidor tapi mereka x boleh tidor…. Tidor pun disebabkan kepenatan.

Selamat pagi Malaysia. Dont evergiveup. Kita doa kuat kuat yer. SAYANG SEMUA.

Nah!!! Ni saye kongsi perkara pelik yg mmbawa kearah kebaikan.. Pemuda di atas seorang usahawan muda bernama Lanesh yg bukan beragama islam.. Anak murid saya yg sedang belajar dan memahami apa itu ISLAM..

Ustaz Kongsikan Gambar Kelakuan Pelik Seorang Sukarelawan Ketika Berdoa Ketika Misi Mencari

Dlm misi mncari mohd Asyraf.. Sye bersama team saye dan sahabat perjuangan dalam ruqyah syariyyah iaitu ust Syawal dan ust Safuan turut bersama dlm misi mncari…

Lanesh jugak menawar diri tuk turut mengikuti.. Walhal die seorang yg ada penyakit asthma.. Bukan mudah tuk mendaki bukit batu putih disitu.. Yg akan mmbuat dia semput..

Ustaz Kongsikan Gambar Kelakuan Pelik Seorang Sukarelawan Ketika Berdoa Ketika Misi Mencari

Rupanya sewaktu sahabat saya ustaz syawal sedang membaca doa untuk keselamatan kami dan memohon kpd Allah Swt tuk ditemukan Acap dlm pencarian.. Baru saya perasan bile belek gambar ni yg Lanesh jugak turut serta angkat tangan berdoa..

Subhanallah.. Maha suci Allah.. Semoga Allah SWT membuka dan mngetuk pintu hatinya tuk memeluk agama islam..

Ustaz Kongsikan Gambar Kelakuan Pelik Seorang Sukarelawan Ketika Berdoa Ketika Misi Mencari

Saya yg memakai topi hitam disebelah seorg ank murid berbaju kuning hye tunduk kyusuk mengaminkan doa.. Dan saye mmg tak perasan lgsung sehinggalah saya belek pic ni..

Ape yg penting tuk diambik pelajaran dan pengajaran oleh Lanesh dan org lain… Walaupon kami x kenal siapa Mohd Asyraf..

Tetapi kami nak menyatakan yg umat islam itu bersaudara.. Dan kami turun mmbntu kerana Allah Azzawajalla.. Alhamdulillah..

#pray to Mohd Asyraf.

#semoga Allah SWT mmbuka pntu hidayah kpd Lanesh. Ruqyah Isra Ruqyah Syariyyah. – Sumber FB Ejam Halmi

Namakan apa sahaja usaha, segalanya telah dikerah, segenap penjuru hutan juga telah diredah untuk mencari Mohammad Ashraf Hassan atau lebih dikenali sebagai Acap. Pelbagai pertanyaan demi pertanyaan timbul, di manakah Acap berada kerana kehilangannya tidak meninggalkan sebarang petunjuk.

Image may contain: outdoor

Ramai yang tidak menolak kemungkinan kehilangan Acap di Bukit Batu Putih, Gopeng, semasa menyertai larian Gopeng Ultra Trail 11 hari lalu berkaitan dengan alam mistik yang tidak dapat dilihat dengan mata kasar manusia.

Tampil berkongsi pengalaman, sukarelawan yang terlibat dalam misi mencari pemuda tersebut. Sewaktu mencari pada waktu malam, mereka semua dapat mendengar suara Acap namun buntu tidak dapat menjumpainya.

Ini bukan kes kehilangan biasa, sebagai umat Islam, kita wajib percaya dengan kewujudan ‘makhluk’ lain. Ikuti perkongsiannya seperti di bawah. Mohon doa semua rakyat Malaysia agar urusan mencari Acap dipermudahkan.

Image may contain: mountain, plant, sky, outdoor and nature

Hari ke 8 pencarian Acab. 

Walaupun operasi SAR telah dihentikan. Namun terima kasih kepada Bomba, orang kampung, sukarelawan, ustaz-ustaz dan rakan-rakan yang masih belum berputus asa meneruskan usaha.

bila tengok orang kg, pakcik makcik tua-tua bersilih ganti gigih memanjat trail. Masing-masing ada kebolehan tersendiri. Memang trail tak berapa sukar, tapi kami bukan hanya cari di trail. Agak sukar bila carian melibatkan kawasan luar trail yang ada gaung, lereng bukit, lubang2, batu² besar, semak samun yang kita takkan berani masuk dalam keadaan normal.

Abang polis geleng kepala, ini bukan kes hilang biasa

Paling kalah kalau siang di kawasan berbatu sangat-sangat panas. Itu kami, mcamana dengan Acab yang takda bekalan air? Pelbagai perkara misteri yang kami alami sepanjang pencarian siang dan malam. Abam Bomba mark peta, semua kawasan dah pangkah. Abam polis geleng kepala. Ini bukan kes hilang biasa.

Dilarang naik bukit tersebut oleh moyang

Sebak bila ada pakcik minta kami bersabar sebab dia bagitau orang kg situ terutama kg sungai itek, kg pintu padang dan kg jahang takkan berputus asa. Ada orang tua yang sejak kecil tak pernah panjat pun bukit tu sebab dilarang oleh moyang mereka. Tapi mereka tergerak hati nak naik dan tolong.

Kenapa mereka bersusah payah membantu walau mereka tak kenal Acab?  Sebab Allah yakinkan hati mereka untuk teruskan usaha.

Terima kasih juga kepada semua yang berusaha dari jauh dari pelbagai cara. (Penuh misscall dan whatsapp di telefon saya, maaf kalau ada yg saya tak reply).

Kalau tak percaya makhluk halus, dipersilakan datang membantu

Kepada mereka-mereka yang tidak percaya makhluk halus, jin dan bunian dan mempersendakan usaha kami, dipersilakan dtg dan bantu.

Kepada ahli keluarga Acab, teruskan berdoa dan jangan putus asa. Allah datangkan setiap ujian beserta hikmah.

Kami minta sebanyak mungkin doa

ps: sapa2 yang kata kami seronok-seronok hiking panjat bukit batu putih, anda memang… (netizen tolong jawabkan). Bukan masyur yang kami cari.

Tujuan post ni pun untuk dapatkan sebanyak mungkin doa dari kaum manusia. Dan untuk lihatkan usaha yang dibuat. Kalau bukan saya yang tolong dedahkan, siapa lg?

Dapat dengar suara Acap malam tadi

Saya dan rakan-rakan dapat dengar suara Acab malam tadi. Jangan tanya macam mana dengar. Itu kuasa Allah. Gambar tak boleh tepek semua, kang macam-macam teori lagi yang keluar.

Sumber dari SiakapKeli via theklasik

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @LepatPisang

Be the first to comment

Leave a Reply