Abang Ipar Acap Tampil Dedah Hubungan Sebenar Acap Dan Isteri.. Bukan Seperti Yang Disangka Netizen

SELEPAS 20 hari kehilangan peserta Gopeng Ultra Trail 2019, Mohammad Ashraf Hassan, 29, akhirnya keluarga isteri kepada Juruteknologi Makmal, Klinik Kesihatan Muar, Johor itu tampil meluahkan perasaan mereka.

Kehilangan Mohammad Ashraf yang lebih mesra dipanggil Acap di kalangan keluarga dan rakan itu menimbulkan pelbagai spekulasi termasuk terdapat dakwaan kononnya Acap ada masalah rumah tangga.

Abang ipar Acap, Abdul Halim Mohamad Ramli, 41, berkata, rumah tangga adiknya, Hamiza dan Acap tiada masalah dan mereka adalah pasangan yang saling mencintai tidak seperti khabar angin mengatakan mereka berg4duh dan sebagainya.

Bagi saya mereka ini ‘loving couple’ dan langsung tiada masalah malah pada hari program larian itu diadakan mereka merancang ke taman tema Movie Anim4t1on Park Studios (MAPS) selepas tamat larian namun Acap tidak dapat cuti panjang susulan cuti dibekukan berikutan isu Sungai Kim Kim di Johor, jadi tak dapatlah mereka ke sana,” katanya ketika dihubungi hari ini.

Abdul Halim berkata, hubungan kedua-dua keluarga juga sangat rapat dan Acap walaupun ada rumah sendiri tetapi kerap tinggal di rumah ibu mentuanya di Muar.

Menurutnya, ketika ini isteri dan anak Acap berada di rumahnya di Sungai Buloh, Selangor dan mereka setiap hari bergilir-gilir berulang-alik ke Gopeng bagi melakukan pencarian.

Ditanya berkenaan adiknya yang enggan ditemubual, Abdul Halim berkata, adiknya itu mungkin berada dalam keadaan terkejut dengan kehilangan suaminya.

“Hamiza bersama ahli keluarga yang lain memang sentiasa tidak henti berzikir dan melakukan solat hajat sepanjang pencarian.

“Gerak hati adik saya juga kuat mengatakan tidak berlaku apa-apa pada suaminya dan kami mengharapkan sesuatu yang positif kelak,” katanya yang juga ahli perniagaan.

Abdul Halim berkata, dakwaan mengatakan Acap pernah beberapa kali hilang sebelum ini juga tidak benar dan berharap orang ramai menghentikan berita tidak benar hingga boleh mengganggu emosi keluarga.

“Ahli keluarga bersetuju dengan pesanan Mufti Wilayah Persekutuan, Datuk Seri Dr Zulkifli Al-Bakri yang sangat tepat dengan apa yang terbuku dalam hati kami.

“Mufti ada berpesan suruh mencari mengikut kaedah Syariah (usaha mencari) kerana memang itu yang sebenarnya terbuku di hati kami, sebab kita tidak mahu bercampur-campur (sy1rik).

“Antara sebab kami tak tinggal lama di lokasi kerana pada hari keempat ada pelbagai dakwaan, bomoh punya firasatlah..kadang-kadang ia mengarut, itupun salah satu sebab saya tidak mahu bersubahat benda itu,” katanya.

Menurutnya, mereka sekeluarga mengucapkan terima kasih kepada pasukan keselamatan dan rakyat Malaysia yang terbabit dalam usaha pencarian Acap.

“Kami berharap masyarakat terus mendoakan adik ipar saya ditemui selamat,” katanya.

Sumber : Metro via viral gempak

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @LepatPisang

Be the first to comment

Leave a Reply