Kat TV Bukan Main Marah, Tapi Rupanya Luar Set Azhan & Dato’ Jalal Sangat Akrab dan Manja

Kejayaan drama rantaian itu bukan sahaja kerana jalan ceritanya yang mantap, tetapi juga kerana kerjasama dan keserasian diantara para pelakon dan juga krew produksi.

Jika dilihat untuk Nur 2 dua ini, watak Ustaz Hamidi (Azhan Rani) dan Ayah Haji Mukhsin (Jalalludin Hassan) sentiasa kelihatan tegang dan serius.

Luar set bukan main manja lagi depa dua ni. Namun situasi tengang tersebut hanya berlaku dalam lakonan, hakikatnya di luar set pengambaran kedua pelakon ini sebenarnya sangat akrab dan saling suka usik mengusik.

Macam satu keluarga, seronok tengok gila2 dorang. Telah hampir dua musim bekerjasama, kesemua pelakon termasuk krew produksi pasti telah membina satu hubungan yang sangat baik diantara mereka.

Saling bergurau senda dan melayan kerenah masing-masing membuatkan mereka bagaikan menjadi satu keluarga yang besar, tidak hairanlah penghasilan drama Nur berjalan lancar tanpa kontroversi atau konflik.

Sayang juga dekat ‘menatu’ dia ni. Walaupun rata-rata netiz3n geram dengan watak jahat Ustaz Hamidi yang dibawa oleh Azhan, akan tetapi mereka agak terhibur dengan gelagat pelakon tersebut.

Artikel berkaitan ‘Watak Ustaz Hamadi tuah buat Azhan Rani’

BIARPUN menang kategori Antagonis Pilihan pada Anugerah Drama Festival Kuala Lumpur 2019 (DFKL2019), Azhan Rani menganggap ia kerana tempias daripada drama Nur.

“Bersyukur sebab akhirnya nama sebegini lepas juga untuk anugerah yang sangat besar seperti ini. Ini adalah anugerah popular, mungkin sebab saya terselit dalam karya kesayangan Malaysia, maka saya dapat tempiasnya, bukan Azhan Rani yang popular tapi karya,” katanya.

Apatah lagi pemain watak Ustaz Hamadi melalui drama Nur dan Nur 2 itu agak skeptikal jika ada anugerah yang memerlukan artis untuk berkempen. Dia mengakui tidak pernah berkempen untuk menang kerana beranggapan mereka yang berkempen tidak akan menonton sebuah cerita sudah lepas kecuali ada kekuatan peminat.

“Cuma saya harap selepas kejayaan Nur dan kini Nur 2, jangan ada lagi Nur 3. Biarlah apa yang ada jadi kenangan manis buat kami. Kasihan kepada penerbit dan pengarah untuk duduk di dalam kepompong sama, izinkan kami untuk keluar daripada kepompong ini,” katanya.

Drama Nur arahan Shahrulezad Mohamedin yang menjadi fenomena tahun lalu menang enam kategori utama pada DFKL2019 semalam. Sementara itu, Nur 2 yang sedang ditayangkan di TV3 juga sudah mula mendapat perhatian penonton walaupun baru memasuki episod ke-3.

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! DD

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @LepatPisang

Sumber: Express Viral/mediaohsem

Be the first to comment

Leave a Reply