Selepas Seminggu Kejadian Tumb0k Pak Guard, Lan Pet Pet Akhirnya Buka Mulut Dedah Punca Dia Bertindak Begitu

Seremban: “ Saya mengaku saya bersalah dan memohon maaf dengan apa yang berlaku,” kata pelawak Mazlan Ahmad, 50, atau Lan Pet Pet sebaik didend4 RM2,000 di Mahkamah Majistret, semalam, selepas didapati bersalah memukvl seorang pengawal keselamvtan di Acacia Park Desa Jati, Nilai pada 6 April lalu.

Mazlan berkata, dia menerima huvman itu dengan hati terbuka dan akan membayar dendv seperti diarahkan.

“ Saya merancang untuk bertemu pak cik itu (pengawal keselamatan) untuk menziarahinya. Pada pertemuan secara tertutup, saya akan mengakui kesilapan diri dan meminta maaf di hadapannya,” katanya ketika dihubungi, semalam.

Menurutnya, dia berharap pengawal terbabit, Yahya Manap, 70, akan memaafkannya, tambahan pula dia sudah dihukvm oleh mahkamah.

“ Saya tak tahu kenapa saya perlu bersikap sedemikian pada malam kejadian (6 April lalu). Selama ini saya sangat menghorm4t1 orang tua,” katanya.

Mazlan berkata, kejadian itu menginsafkannya, tambahan pula pertama kali didakwa di mahkamah dan dia tidak membuat rayuan ketika dikenakan dendv.

“ Saya mungkin hilang pertimbangan pada malam itu kerana ditekan dan pr0vokasi,” katanya.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Nilai Superintendan Mohd Nor Marzukee Besar berkata, pelawak berasal dari Kedah terbabit mengaku bersalah sebaik kertas pertuduhan dibacakan jurubahasa mahkamah di hadapan Majistret Mayon Yusof.

Katanya, pada prosiding kes dikendalikan Timbalan Pendakwa Raya Mas Syafiqh Mahroob, mahkamah menjatuhi dendv RM2,000 dan jika gagal bayar, Mazlan boleh dip3njara lapan bulan.

Menurutnya, pelawak itu dituduh mengikut S3ksyen 323 Kanun Keseks4an kerana mendatangkan keceder4an.

Portal berita Harian Metro pada 7 April lalu melaporkan pengawal keselamatan terbabit ceder4 akibat ditumbvk dan ditendvng oleh seorang pelawak di perkarangan pondok pengawal penempatan itu.

Pengawal keselamatan Yahya Manap, 70, yang dibelvsah Mazlan Ahmad, 50, atau Lan Pet Pet pada 6 April lalu sedia memaafkan selebriti itu jika benar pelawak terbabit ikhlas.

Biarpun begitu, katanya, rancangannya menyaman Mazlan akan diteruskan dan ia dalam tindakan peguam.

“ Secara hukvm, saya sedia memaafkan Mazlan, tetapi hal membabitkan s4man tetap diteruskan.

“ Maruah saya sudah tercemar, rasa terhin4, traum4 dan malu kepada orang ramai,” katanya ketika dihubungi, semalam.

Menurutnya, saman itu akan dikemukakan peguamnya dalam tempoh terdekat.

Ditanya mengenai keputusan mahkamah menjatuhkan hukum4n denda RM2,000 terhadap Mazlan, semalam, Yahya menyifatkan ia terlalu rendah.

“ Memang rendah, tetapi itu keputusan mahkamah. Kalau ikutkan hati memang tidak puas hati, tetapi tidak mengapa, mahkamah yang memutuskan,” katanya .

Sumber : hmetro

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @LepatPisang

Be the first to comment

Leave a Reply