“Nak nyanyi lagu Saleem perlu minta izin, bayar!” – Isteri Allahy4rham beri am4ran ambil tindakan und4ng-und4ng

ISTERI kepada penyanyi Allahyarham Saleem iaitu Julia Bachok memberitahu dia tidak mempunyai sebarang masalah dengan anak tirinya, Syafiq Farhain.

Menurut Julia, kemelut yang melanda mereka sebelum ini berpunca daripada syarikat rakaman yang mengambil kesempatan mempromosikan Syafiq dengan menggunakan nama suaminya itu tanpa sebarang bayaran.

“Saya tak pernah lupakan dia. Malah untuk showcase Saleem kali ini kita juga ada menjemput dia untuk bersama-sama membuat persembahan. Tak salah pun nak panggil dia kalau dia nak, saya akan bayar.

“Sebetulnya isu sebelum ini, saya bukan mar4hkan dia. Saya mar4hkan syarikat. Sekalipun mereka nak guna nama arw4h  izinkan tapi mereka perlu bayar. Saya pun perlukan duit nak hidup.

“Lagipun saya fikir mungkin Syafiq masih muda… kami bukan berg4duh pun dan kami boleh bergambar bersama,” ujarnya kepada mStar.

Julia ditemui selepas sidang media Showcase Supernova Kesinambungan Seni Lagendary ‘S’ remembering Saleem bertempat di House Bar, G Tower, Kuala Lumpur.

Allahy4rham Saleem meninggal dunia pada 14 Oktober 2018 selepas sebulan terlantar akibat kemal4ngan jalan raya.

Dalam pada itu, Julia turut memberi am4ran kepada mana-mana pihak yang sewenang-wenangnya membuat duit menggunakan nama arwah suaminya.

Mereka perlu berbincang dengan saya terlebih dahulu. Saya tak nak orang lain ambil keuntungan tanpa pengetahuan saya.

– Julia Bachok

Isteri Allahyarham Saleem

“Jangan nak buat duit atas nama arw4h dan lagu-lagu dia. Mereka perlu berbincang dengan saya terlebih dahulu. Saya tak nak orang lain ambil keuntungan tanpa pengetahuan saya sebab arw4h masih ada anak yang memerlukan dana untuk belajar.

“Saya bukan tak kasi mereka menyanyikan lagu arw4h tetapi harus meminta izin daripada saya terlebih dahulu.

“Mana-mana individu yang masih berdegil, mereka akan berdepan tindakan und4ng-und4ng dan saya juga sudah ada peguam sendiri,” ujarnya.

Selain itu, Julia turut mendedahkan sebuah syarikat rakaman tempatan pernah mengambil kesempatan mengaut keuntungan tanpa pengetahuannya apabila melancarkan beberapa single seminggu selepas kem4tian Saleem.

Allahyarham Saleem meninggal dunia selepas sebulan kemalangan jalan raya.

“Sebelum ini ada individu yang pernah kant0i dengan saya sebab keluarkan cd arw4h seminggu selepas pemergiannya.

“Saya telah ke syarikat berkenaan dan individu terbabit sudah memohon maaf dan berjanji tidak akan mengulanginya lagi. Sudah hampir 30 tahun saya dalam industri dan saya tahu selok-beloknya. Mereka cuma perlu minta izin saya sahaja,” katanya.

Bercerita mengenai Showcase Supernova Kesinambungan Seni Lagendary ‘S’ remembering Saleem, Julia berkata ia merupakan impian arw4h Saleem dan bakal direalisasikan selepas raya nanti.

“Showcase ini merupakan kesinambungan daripada arwah sendiri dan saya sahut cabaran untuk merealisasikan impiannya untuk menyambung legasi konsert amal ini.

“Ia akan berlangsung bermula dari Terengganu, Pahang, Pulau Pinang, Johor dan beberapa negara termasuk Indonesia, Sabah dan Sarawak.

“Sumbangan akan disalurkan kepada beberapa artis veteran yg memerlukan selain disalurkan kepada rumah anak-anak yatim piatu,” katanya.

Showcase Supernova Kesinambungan Seni Lagendary ‘S’ remembering Saleem bakal menampilkan 15 artis termasuk Amirul Saleem, Irwan Ahmad (Mentor Otai) dengan kompilasi 24 lagu selama dua jam.

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! DD

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @LepatPisang

Sumber : Mstar

Be the first to comment

Leave a Reply