Isteri WhatsApp Suami Cara Siang Sotong, Apa Yang Suami Balas Buat Ramai Terhibur.

Seorang isteri tanya kepada suami cara untuk siang sotong, suami siap bagi gambar lagi macammana nak siang sotong. Jom tengok perbualan suami isteri di bawah.

Isteri tanya kepala sotong buang ke cmne.

Isteri start konpius cara potong yang suami nak.

Suami siap lukis lagi nak bagi isteri faham. Suami ajar potong paras mata.

Suami ajar buang dakwat/tahi sotong.

Alahai…sweetnya pasangan ni kan.

Min kongsikan kebaikan dan khasiat makan sotong.

1.Membantu badan menyerap zat besi dan zat tembaga.

Sotong boleh menyediakan tubuh dengan 90% tembaga, mineral yang memainkan peranan dalam penyerapan, penyimpanan dan metabolisme besi dan pembentukan sel-sel drah merah. Kekurangan kuprum dalam badan akan mengakibatkan anemia.

2.Mengelakkan arthrltis.

Kajian telah menunjukkan bahawa individu yang mempunyai artritis reumatoid mempunyai tahap selenium yang rendah dalam drah mereka. Di samping itu, selenium juga merupakan antioksidan yang boleh membantu melegakan gejala-gejala artritis dengan mengawal radikal bebas. Sotong mengandungi 63% daripada selenium.

3.Mengekalkan kulit, otot, rambut dan kuku yang sihat.

Protein adalah salah satu daripada nutrien penting yang badan manusia perlukan untuk memastikan ia sihat .

Ia mempunyai banyak faedah kesihatan, salah satu yang paling penting adalah menjaga kulit , otot, rambut dan kuku dalam bentuk atas. Sumber protein yang baik lengkap datang dari haiwan dan yang termasuk sotong.

4.Boleh mengurangkan migrain.

Sotong kaya dengan vitamin B2 ( riboflavin ), sejenis nutrien yang beberapa kajian telah menunjukkan mengurangkan kekerapan dan tempoh migrain. Walaupun penemuan itu awal, data kajian menunjukkan bahawa riboflavin suplemen boleh menjadi tambahan yang baik untuk rawatan pencegahan migrain.

5.Membina tulang dan gigi.

Sama seperti ikan dan udang , sotong juga penuh dengan fosforus mineral. Fosforus membantu kalsium membina tulang dan gigi.

6.Baik untuk jantung.

Sotong adalah sumber yang baik vitamin B12, salah satu daripada nutrien yang telah terbukti tahap homocystein rendah dalam badan.

Individu yang mempunyai tahap homocystein tinggi telah terbukti mempunyai kadar yang lebih tinggi daripada strok, serangan jantung dan kematian akibat penyakit jantung berbanding dengan mereka yang mempunyai tahap normal.

7.Mengawal paras gula drah.

Makan ini cephalopods laut boleh membantu menstabilkan paras gula dengan bantuan vitamin B3 itu.

8.Tingkatkan sistem imun.

Individu yang kekurangan zink telah terbukti menjadi mudah terdedah kepada pelbagai organisma berjangkit dan sotong merupakan sumber mineral ini .

9.Melegakan saraf dan otot.

Sotong merupakan sumber magnesium dipanggil ” smoothie mineral” kerana keupayaannya untuk merehatkan saraf dan otot.

10.Mengurangkan tahap tekanan drah.

Cuba untuk mengekalkan tahap tek@nan drah anda dalam julat normal? Mempunyai beberapa sotong dan kemudian pisang atau alpukat untuk membekalkan badan anda dengan kalium, mineral terkenal dengan kuasa menurunkan tekanan drah.

Amaran Kolessterol!

Waspada dengan kollesterol anda, anda harus mengambil sotong dengan secara yang sederhana. Sotong merupakan salah satu daripada makanan yang mengandungi kolesterol yang tinggi.

iaitu 221 mg atau 74 % untuk setiap 3 oz saiz hidangan. Jadi, berpadalah makan sotong ini ye.

Sumber: MediaAgung via EdisiMedia

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @LepatPisang

Be the first to comment

Leave a Reply