Pernikahan Paling Mewah Di Dunia! Setiap Tetamu Yang Hadir Diberi “Cincin Berlian”.

Orang Arab kaya dari Timur Tengah – terutama bangsawan – terkenal akan cita rasa mereka yang luar biasa dalam segala hal, dan untuk pertunjukan yang mahal dan tidak berguna. Pernikahan ini adalah campuran yang baik dari keduanya.

Shaikh Fahad bin Nasser bin Sabah Al Ahmad, cucu Emir dari Kuweit, baru-baru ini mengikat simpul dengan Fay bint Loay bin Jassim Al Kharafi, putri seorang pengusaha “terkenal”.

Dia juga adalah seorang bekas presiden Parlimen Kuweit.

Pasangan pengantin

Foto-foto dari apa yang boleh kita sebut sebagai upacara pernikahan dongeng, telah muncul di Internet dan menjadi viral.

Seolah-olah perkahwinan yang indah dan pesta besar itu tidak cukup menawan, orang-orang kenamaan yang besar dijemput menerima cincin berlian sebagai hadiah.

Beberapa “bintang elit Arab” juga diundang dalam upacara perkahwinan tersebut.

 

Ini adalah pernikahan paling mewah kedua yang menjadi topik popular dari Brunei. 

“WOW! ini baru betul perkahwinan termewah di dunia!” itu yang terpacul tatkala melihat gambar-gambar perkahwinan Puteri kepada Sultan Brunei Sultan Hassanal Bolkiah, Puteri Hajah Hafizah Sururul Bolkiah, 32, yang telah berkahwin pengantin Pengiran Haji Muhammad Ruzaini,29 tahun, semalam dalam satu majlis yang mempesonakan dan gilang gemilang di istana raja  yang mempunyai 1700 bilik itu. Puteri Hajah Hafizah Sururul Bolkiah, 32, anak kelima daripada Sultan Brunei dan isterinya, Permaisuri Saleha, dan pengantin lelaki Pengiran Haji Muhammad Ruzaini, 29, telah melafazkan akad nikah pada hari Khamis lalu di hadapan puluhan keluarga dan kawan-kawan berkumpul, kaum kerabat dan orang kenamaan antarabangsa. Kedua-dua mempelai bekerja dengan Sultan Brunei sebagai penjawat awam. Puteri Hafizah, yang mempunyai ijazah dalam pentadbiran perniagaan, bekerja sebagai seorang pegawai di kementerian kewangan, dan Ruzaini seorang penjawat awam di pejabat Perdana Menteri Brunei.

Menurut sumber akhbar Daily Mail, majlis perkahwinan mewah itu melibatkan jumlah tetamu seramai 2000-3000 orang dan perkahwinan abangnya yang telah diadakan pada tahun 2004 telah menelan belanja sebanyak RM20juta. Seorang perancang perkahwinan Maya Kalman, pengasas Swank Production di New York telah memberitahu bahawa perkahwinan Hafizah lebih daripada itu. Biasanya perkahwinan mewah melibatkan kos sebanyak USD1000 untuk setiap tetamu. Jadi anggaran jumlah perbelanjaan perkahwinan ini sebanyak USD 15 hingga USD 20 juta ( RM45 juta hingga RM60juta ) , dan itu termasuk acara-acara lain sepanjang minggu untuk merayakan perkahwinan mewah itu.

Gambar Perkahwinan Mewah Puteri Hajah Hafizah Sururul Bolkiah dan Pengiran Haji Muhammad Ruzaini

Gambar Semasa Raptai Perkahwinan Puteri Hajah Hafizah Sururul Bolkiah dan Pengiran Haji Muhammad Ruzaini

Sumber : erabaru / ohgempak via celotehsaje via wanista

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @LepatPisang

Be the first to comment

Leave a Reply