‘Tak Pernah Jemu Melayan Fatimah’ – Kehilangan Adamdidam Pasti Dirasai The Family UK

Kehilangan chef selebriti, Adamidam pasti meninggalkan kesan buat yang mendalam buat The Family UK terutamanya Fatimah London. Adamidam telah menghembuskan nafas terakhir pada kira-kira jam 4 pagi tadi dan jenazzahnya telah dikebumikan di Tanah Perkuburan Islam Lemal, Pasir Mas selepas solat Zohor tadi.

Kakak kepada arwah Adamidam kongsi cerita detik memaklumkan berita sedih itu kepada Fatimah memandangkan mereka berdua memang rapat.

Mereka sempat berbual

Menerusi laporan Metro, Nor Ashfarina kakak kandung kepada arwah Adamidam menceritakan ketika saat memaklumkan berita sedih itu kepada anak-anaknya dan keaadaan Fatimah ketika ini.

Malah, Fatimah antara anak saudara arw4h yang sangat rapat dan mereka sering berbual melalui panggilan telefon hampir setiap hari.

Fatimah sempat bercakap dengan arw4h yang dipanggil Mamaji sebelum arw4h meninggaI dunia. Fatimah sempat bercakap dengan Mamaji kesayangannya sebelum Adam menghembuskan nafas terakhir 4 pagi tadi.

Fatimah sangat sedih

Adamidam meninggaI dunia dipercayai akibat jangkiitan kumman paru-paru di kediaman keluarganya di Telipot, Kota Bharu. Jenazzah telah disembahyangkan kira-kira 150 jemaah termasuk ahli keluarga di Masjid Telipot.

Kami terpaksa memberitahu perkara sebenar kepada Fatimah melalui telefon kerana dia masih di UK dan kami dimaklumkan Fatimah sangat sedih dengan kehilangan arwwah.

Mereka boleh dikatakan berhubung hampir 24 jam semata-mata untuk bertanya khabar dan berkongsi cerita masing-masing malah arwah tidak pernah jemu melayan Fatimah.

Kehilangan yang besar buat mereka

Fatimah dan keluarganya mungkin akan pulang ke Malaysia tidak lama lagi namun belum dipastikan masa. KehiIangan bapa saudara seperti Adamidam ini pasti sedih dan meninggalkan kesan yang mendalam buat Fatimah dan adik-beradiknya.

Sudah pasti Fatimah terkejut dengan apa yang terjadi namun kami akan cuba menerangkan kepadanya sebaik mungkin memandangkan dia masih kecil. Bukan saja Fatimah, anak saudara lain turut bersedih dengan kehilangan Mamaji. Ini kehilangan besar buat mereka. Kerana mereka semua sangat rapat dengan arwwah.

Sebagai kakak, saya reda dengan pemergian arwah dan berharap ereka yang mengenali Adam berdoa semoga adik bongsu saya ditempatkan dalam kalangan orang beriman.

 

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 

#DearMamajee @adamdidam Remember this PRICELESS MOMENT? Stay strong! InshaAllah, we will be reunited again soon…Our thoughts and prayers are always with you ?? #throwback #MamajeeAndTheKids

A post shared by The Family UK ?? (@thefamily.uk) on

Komen Netizen :

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! DD

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @LepatPisang

Sumber: Metro via OhBulan/celotehsaje

Be the first to comment

Leave a Reply