Ainul Mardhiah lepasi risiko dalam penerbangan, selamat tiba di London

Ainul Mardhiah berada dalam keadaan baik sepanjang penerbangan ke London. Foto Facebook Ahmad Safiuddin.

AINUL Mardhiah, bayi yang menghidap k4nser ‘Germ Cell Tum0r’ selamat tiba di London.

Perkara itu disahkan bapanya, Ahmad Safiuddin Ahmad Razak dalam satu posting di Facebooknya petang Sabtu.

“Assalamualaikum. Alhamdulillah syukur kepada Allah, kami selamat tiba di London,” tulisnya.

Pada masa sama, Ahmad Safiuddin turut menarik nafas lega apabila Ainul berada dalam keadaan baik sepanjang penerbangan ke London.

“Ainul telah berjaya melepasi risiko di atas flight dengan jayanya tanpa sebarang masalah. Doktor dapat menjaganya dengan baik. You’re a fighter, sikit lagi kakak!,” tulisnya.

Namun Ahmad Safiuddin tidak mendedahkan nama hospital dan tarikh Ainul akan menjalani pemeriksaan dan juga rawatan.

Dilaporkan perjalanan Ainul bersama bapa dan ibunya, Nurul Erwani Zaidi, 24, dari Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA) menaiki pesawat Malaysia Airlines (MAS) malam Jumaat turut diiringi dua pakar bius dari hospital swasta di negara ini.

Dr Dzulkefly turut berpeluang melawat Ainul semasa berada di London. Foto Facebook KKM

Sementara itu, Menteri Kesihatan Datuk Seri Dr Dzulkefly Ahmad yang berada di London turut berkesempatan melawat Ainul di salah sebuah hospital di sana.

“Alhamdulillah saya berkesempatan melawat adik Ainul Mardhiah di salah sebuah hospital di London pagi ini (Sabtu) ketika dalam perjalanan ke Lapangan Terbang Heathrow untuk pulang ke Malaysia.

“Dia tiba awal pagi tadi (Sabtu) bersama ayah, Ahmad Safiuddin Ahmad Razak, 24, dan ibunya Nurul Erwani Zaidi, 24, bagi mendapatkan rawatan di sini,” katanya dalam satu kenyataan yang dikongsi di Facebook Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM).

Dr Dzulkefly turut meminta orang ramai supaya mendoakan agar pembedahan bayi berusia lapan bulan itu berjalan dengan lancar.

“Saya difahamkan bahawa adik Ainul Mardhiah, yang berusia lapan bulan, menghidap k4nser Germ Cell Tum0r sejak dilahirkan. InsyaAllah, sama-sama kita doakan yang terbaik,” katanya.

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! DD

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @LepatPisang

Sumber: Mstar

Be the first to comment

Leave a Reply