Doakan Ayah Kuat Lawan Kanser – Liza Hanim

Ketika kesedihan dengan berita pemergian bapa mentua, Mohamed Samsudin Tahir pada 9 Mei lalu masih terasa, penyanyi Liza Hanim sekali lagi berhadapan ujian berat apabila bapanya disahkan menghidap kanser paru-paru.

Penyanyi yang terkenal dengan lagu Ku Idamkan Rindu itu berkata, bapanya disahkan menghidap kanser paru-paru tahap empat selepas membuat pemeriksaan sejak awal April lalu.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Ayah…. kena strong ye yah…. Ayah fighter, the toughest man i know. Anak anak ayah semuanya fight sekali. اللَّهُمَّ رَبَّ النَّاسِ أَذْهِبِ الْبَأْسَ اشْفِ أَنْتَ الشَّافِي لَا شَافِيَ إلَّا أَنْتَ شِفَاءً لَا يُغَادِرُ سَقْمًا “Tuhanku, hilangkanlah penyakit. Berikanlah kesembuhan karena Kau adalah penyembuh. Tiada yang dapat menyembuhkan penyakit kecuali Kau dengan kesembuhan yang tidak menyeksakan” #heisafighter #cancersucks

A post shared by Liza Hanim (@lizahanim79) on

“Sebelum ini, hampir empat bulan ayah mengadu selalu sakit tengkuk. Pada mulanya, kami ingat ayah hanya mengalami sakit otot. Namun, selepas melakukan imbasan, ayah disahkan menghidap kanser paru-paru tahap empat.

“Berita ini cukup menyedihkan kami. Namun, saya percaya ayah kuat untuk melawan penyakitnya. Doa kami akan sentiasa bersamanya.

“Saya juga berharap orang ramai dapat mendoakan supaya ayah diberi kesembuhan, kekuatan dan semangat untuk melawan sakit. Saya yakin ayah sangat tabah dan sabar dengan dugaan yang datang,” katanya kepada BH Online.

Menurut Liza atau nama sebenarnya, Haliza Hanim Abdul Halim, ayahnya baru menyambut ulang tahun yang ke-73 pada 11 Mei lalu.

“Kami sempat meraikan ulang tahun kelahirannya beramai-ramai. Tetapi, tiga hari selepas itu, ayah diserang strok pula dan terpaksa menerima rawatan di hospital,” katanya.

Liza berkata, bapanya kini masih menjalani rawatan di sebuah hospital di ibu negara.

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! DD

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @LepatPisang

Sumber: Instagram lizahanim via BH

Be the first to comment

Leave a Reply