“Dari 2012-2017 Tak Berhenti Beranak”- Ibu Muda Cantek Berusia 25 Tahun Ini Syukur Di Kurniakan Anak Ramai

Jadi ibu kepada ramai anak pada umur 25 tahun, dari 2012-2017 tak pernah berhenti beranak, selama 5 tahun hanya fikir tentang anak dan diri sendiri sahaja. Tak berkawan dengan orang. Hakikatnya bukannya mudah. Semua tak pernah tahu, tak pernah mengerti akan penatnya diri ini.

Tapi Allah sebaik-baik perancang. Setiap kelahiran seorang anak pasti datang rezeki besar tanpa diduga. Tanpa berkurang sedikitpun nikmat dariNya.

Sebab tu bila orang tanya tak penat ka anak ramai, penat tu memang penat. Stress marah mengamuk tu perkara biasa. Menangis waktu pagi bila kelima-lima anak nak pergi sekolah itu dah perkara wajib dah. Sebab itu suami kena jadi no 1 supporter isteri.

Allah sebaik-baik pemberi

Tapi lama-lama saya enjoy saya suka saya bersyukur anak ramai sebab rasa nikmatnya hidup ini bila anak ramai. Sebab tu bila orang nak beranak ramai saya sokong.

Masa untuk diri sendiri sangat terhad. Segala-galanya hanya fikir tentang anak. Tapi bila anak sedang membesar kita dah punyai waktu yang cukup untuk diri sendiri. Kesusahan waktu dorang kecil hanya 5 tahun sahaja. Sekarang dah punyai waktu untuk diri sendiri, kerja dan sebagainya.

So bila orang yang Ter-mengandung sila jangan stress. Hanya fikir anak dalam perut kita bukan kita yang buat, Allah yang wujudkan. DIA sebaik-baik pemberi. Percayalah hikmah dan kebahagiaan tak dapat dijual beli dikelilingi anak-anak apabila kita meningkat tua.

Sumber: Nieyssa Hasim via ohbulan/celotehsaje

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @LepatPisang

Be the first to comment

Leave a Reply