“Selamat Tinggal…” – Saharul Ridzwan Mahu Mulakan Kehidupan Baru

PETALING JAYA: Pelakon Saharul Ridzwan mengucapkan ‘selamat tinggal’ kepada semua pakaian berjenama miliknya apabila dia memilih untuk menjual barangan tersebut dalam misinya memulakan kehidupan baharu.

Saharul, 29, menerusi Instagramnya memberitahu dia mula mengenepikan minatnya terhadap pakaian streetwear berjenama yang sebelum ini disifatkan sebagai hobi mewah yang memberinya kepuasan.

 

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

Jumpa gambar masa form 3. ??‍♂️

A post shared by Saharul Ridzwan ™ (@saharulridzwan) on

“Selamat tinggal. Bogo, AJ’s, Yeezy, semua berkaitan dengan pakaian streetwear, satu kepuasan yang berlainan bila saya dapat kumpul semua itu.

“Barang-barang di atas bukanlah murah, ‘berpuluh ringgit? Itu FUFU, ini barang LEGIT bro, beribu ringgit… Hobi kami mahal’. Itu ment4liti saya dulu.

Saharul mengambil keputusan menjual barangan mewah miliknya.

“Semuanya saya jual balik. Oh, kepada yang masih samar-samar dalam dunia streetwear, anda mungkin tidak tahu apa nilai setiap apa yang saya pegang ini.

“Semasa saya berkahwin, saya pakai AJ, masa bersanding pun pakai AJ. Mungkin korang tak faham sejauh mana minat kami dalam streetwear,” katanya.

Dalam pada itu, Saharul berkata, dia kini mempunyai matlamat baharu dalam hidupnya iaitu mengumpul wang demi kepentingan masa depan keluarganya.

 

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

Ali and cousins. Jap. Tengok gaya Ali macam dah ready dan pasrah je ni kalau ada adik. ?

A post shared by Saharul Ridzwan ™ (@saharulridzwan) on

Kata Saharul dia mula berfikir tentang perkara itu kerana sedar tentang nilai setiap seni yang diperolehinya dan perlu melakukan sesuatu demi masa depan.

“Apabila anda tahu nilai setiap sen yang anda perolehi setiap hari anda akan mula berfikir tentang masa depan… Sekarang kena bertindak!

Saharul bersama isteri dan anak lelaki mereka.

“Matlamat saya, dapatkan kembali wang simpanan, kumpul lebih banyak wang dan letakkan di suatu tempat di mana saya tak boleh gunakannya,” tulisnya lagi.

Kata Saharul lagi, dia berazam untuk mengumpul simpanannya walaupun sedar ia bukan perkara mudah namun ia perlu dilakukan.

“Tetapkan dalam minda yang saya adalah orang miskin untuk memiliki barangan mewah… cuba dapatkan RM100,000 dalam simpanan dalam setahun, ambil gambar dan lakukan perkara sama dalam masa lima tahun.

“Kemudian apabila saya sudah kumpul RM500,000 untuk dilaburkan, ketika itu wang akan bekerja untuk saya. Ini bukan perkara mudah, saya perlukan disiplin dan kena mulakan sekarang!

“Selamat tinggal Supreme, tapi aku cabar diri aku jadi lagi ‘supreme’ lepas ini,” tulisnya lagi.

 

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

Aduh. Kantoi pulak! ??‍♂️

A post shared by Saharul Ridzwan ™ (@saharulridzwan) on

Sumber  : Mstar

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Be the first to comment

Leave a Reply