[VIDEO] Setuju lafaz ceral, Radhi dan isteri berceral tal4k satu

PETALING JAYA – Konflik rumah tangga antara Vokalis kumpulan OAG, Radhi dan isterinya Nur Shahira Ayu Zahiri berakhir apabila pasangan itu bercer4i talak satu di M4hkamah Rendah Syariah di sini sebentar tadi. 

Hakim Syarie Husaini Roslin mengesahkan pencer4ian itu selepas merujuk lafaz cer4i yang dibuat Radhi, 41, terhadap Nur Shahirah, 25, melalui lisan pukul 4.20 pagi pada 25 Mac lalu.

“Dengan merujuk lafaz cer4i yang dibuat kamu (Radhi) dan kamu sendiri bersetuju dengan lafaz cer4i tersebut, m4hkamah mengesahkan jatuh talak satu dengan lafaz yang dibuat secara  talak rajie (talak yang dilafaz secara jelas),” katanya.

Selain itu Husaini turut memerintahkan Nur Shahirah menjalani tempoh edah selama tiga bulan selaim memerintahkan mereka mendaftarkan percer4ian mereka dan sijil nikah dibatalkan.

Nur Shahirah selaku plaintif memfailkan permohonan pengesahan lafaz cer4i terhadap Radhi selaku defendan pada 3 Jun lalu mengikut Seksyen 57 Enakmen Undang-Undang Keluarga Islam (Negeri Selangor) 2003.Prosiding hari ini sepatutnya ditetapkan untuk Radhi membuat sumpah n4fi susulan 

 

keterangannya kepada m4hkamah pada 24 Jun lalu bahawa dia tidak mengingati lafaz yang dibuat kepada Nur Shahirah pada hari kejadian.Terdahulu, sebelum m4hkamah mens4bitkan pencer4ian itu,

Husaini ada bertanya kepada Radhi adakah dia masih mahu men4fikan lafaz cer4i yang dibuat pada isterinya, Radhi kemudian menjawab dia tidak men4fikan lafaz cer4i itu namun hanya tidak perkataan.”Saya tidak n4fi cuma saya tidak pasti exactly word (perkataan tepat) sama ada sama ada saya lafaz perkataan cer4i, lepas, blah dan chow.

Tapi saya memang ada cakap namun tak pasti,” katanya.Husaini bagaimanapun berkata, walaupun tidak ingat satu perkataan, Radhi masih perlu melafazkan sump4h n4fi kerana Ayu masih konsisten dengan d4kwaannya bahawa Radhi melafazkan ‘ Aku cer4i kau dengan tal4k satu’.Selepas mendengar penerangan mahkamah, Radhi kemudian mengubah fikiran dan akhirnya bersetuju dengan d4kwaan yang dikemukakan isterinya.Dalam prosding itu, pasangan itu masing-masing tidak diwakili pegu4m dan hadir secara berasingan.

Sementara itu, Radhi ketika ditemui selepas tamat prosiding berkata dia bersedia untuk merujuk kembali kepada bekas isterinya.”Allah sudah beri pilihan kalau hendak rujuk so next step (langkah seterusnya) rujuklah,” katanya yang reda dengan pencer4ian itu.

Dalam pada itu, Nur Shahirah ketika ditemui berkata dia belum bersedia memikirkan soal rujuk tersebut.Katanya, dia meminta semua pihak memberikan masa untuk dia menyelesaikan dan menguruskan semua urusan.”I (saya) tidak fikir hendak rujuk ke apa tapi Alhamdulilah semuanya selesai,” katanya. – K! ONLINE

Sumber:  Kosmo

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @LepatPisang

Be the first to comment

Leave a Reply