PU Azman Kongsi Huukum Pakai BuIu Mata PaIsu, Tiba-Tiba Rozita Che Wan Respon Balas Komen Itu

Sering berkongsi hukvm h4kam perihal agama yang boleh memberi manfaat kepada ramai, penceramah bebas yang kini bergelar pelakon,PU Azman baru-baru ini ada berkongsi mengenai hukum pemakaian bulu mata palsu.

Jelasnya, pemakaian bulu mata palsu adalah dih4ramkan kerana ia mempunyai unsuur penlpuan.

“Eyelash extension dan bulu mata palsu dilihat h4ram kerana ada unsuur mel4mpau. Ada unsvr penlpuan.

“Si pemakai nak orang lain tahu tu bulu mata dia, padahal bukan. Kalau si pemakai tak niat macam tu pun tetap har4m kerana orang lain ingat itu bulu mata asli dia, maka ada unsvr penlpuan.

“H4ram kerana ada gam di atas kulit maka menghalang air wuduk dan mandi wajib. Kalau takda gam pun ia tetap h4ram kerana unsuur penlpuan.

“H4ram kalau memudaratkan kesihatan bagi k3s-k3s tertentu. Kalau tak mudaratkan kesihatan pun ia boleh jadi h4ram kerana ada unsvr penlpuan.

“H4ram kerana mengubah ciptaan Allah. H4ram kerana ada tujuan untuk bercantik-cantik sedangkan dia memang dah ada bulu mata asli ciptaan Allah,” tulisnya.

Bagaimanapun, pemakaian bulu mata palsu boleh menjadi harus dalam situasi tertentu.

“TETAPI, ia boleh menjadi harus kalau untuk menutup aib iaitu bagi orang yang tiada bulu mata dan tujuan untuk kelihatan cantik depan suami dan tidak menghalang air, tidak najls dan tak ros4kkan kesihatan.

“Eyelash extension tiada kena mengena dengan plug extension,” jelasnya panjang lebar.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Eyelash extension dan bulu mata palsu dilihat haram kerana. . Ada unsur melampau. . Ada unsur penipuan. Si pemakai nak orang lain tahu tu bulu mata dia, padahal bukan. Kalau si pemakai tak niat macam tu pun tetap haram kerana orang lain ingat itu bulu mata asli dia, maka ada unsur penipuan. . Haram kerana ada gam di atas kulit maka menghalang air wuduk dan mandi wajib. Kalau takda gam pun ia tetap haram kerana unsur penipuan. . Haram kalau memudaratkan kesihatan bagi kes-kes tertentu. Kalau tak mudaratkan kesihatan pun ia boleh jadi haram kerana ada unsur penipuan. . Haram kerana mengubah ciptaan Allah. . Haram kerana ada tujuan untuk bercantik-cantik sedangkan dia memang dah ada bulu mata asli ciptaan Allah. . TETAPI, ia boleh menjadi harus kalau untuk menutup aib iaitu bagi orang yang tiada bulu mata dan tujuan untuk kelihatan cantik depan suami dan tidak menghalang air, tidak najis dan tak rosakkan kesihatan. Eyelash extension tiada kena mengena dengan plug extension.

A post shared by Azman Syah (@pu_azman) on

Bagaimanapun, pelakon Rozita Che Wan telah meninggalkan pertanyaan dalam ruangan komen tersebut.

Lalu,dibalas Azman ringkas.

Foto:Instagram Pu Azman,Rozita Che Wan

Sumber : Media Hiburan

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @LepatPisang

Be the first to comment

Leave a Reply