Pernah Dapat RM800 Untuk Drama 26 Episod, Shakilla Khoriri Throwback Memori Kupas Jagung Demi Duit Minyak Kereta

Mengimbau kembali memori 11 tahun lalu, pelakon Shakilla Khoriri mendedahkan dia pernah mendapat bayaran hanya RM800 untuk drama 26 episod yang menjalani penggambaran enam bulan.

Jelasnya, untuk menampung keperluan hidup dan mengisi minyak kereta untuk ke sesi ujibakat, dia dan ibu membantu jiran mengopek jagung untuk dijual di pasar malam dan dibayar upah RM15 hingga RM20 sehari.

JANGAN MALU PERNAH SUSAH

“Hari ni Cik Ameena tak berapa sihat.So aku syak dia akan extra mengada dan akan tidur banyak. So curi masa nak buat stock makanan Cik Ameena.

“Bila orang tengok video ni mesti ada yang puji kata hebatnya kop3k jagung. Dan mungkin aku pun akan rasa bangga sambil cakap Thanks.

“Sebak pulak dada bila tiba2 aku TERflash back kisah macam mana konon hebatnya aku kop3k jagung.

“Dulu masa awal aku nak join bidang lakonan ni aku habis duit simpanan aku sebab kerap pergi casting. Aku decided untuk berhenti kerja dekat satu butik yang pada masa itu gaji best untuk aku budak muda yang takde comittment lagi kecuali kereta kenari aku tu.

“Aku stop sebab aku shooting drama 26 epd dan bayaran aku cuma RM800 selama 6 bulan shooting. GILer kan!

“Tapi aku syukur sebab itu langkah pertama aku. Lepas habis tu aku JOBLESS hampir setahun. Yess aku kena sedar yang persaing dan pemilihan pelakon bukan main celup.

“Aku dengan bakat tak berapa ada, gemok pendek dengan tak pandai berhias , alaaahh tak sedih lah kalau orang tak pandang. Tapi tak putus asa. Hebat jiwa muda aku.

“Aku kehabisan duit. Buntu mana nak cari duit semata2 nak isi minyak untuk pi casting yang tak pernah dapat. Tapi entah kenapa aku tetap pergi.

“Jiran sebelah rumah aku masa tu meniaga jagung kat pasar malam. So selain jagung batang pasti ada jagung cup yang korang pun suka tu kan. Rupanya kena kop3k manual macam dalam video ni.

“Berguni2 dari pagi sampai ke malam sampai s4kit pinggang.Lepas settle kop3k kena kemas balik semua semata2 untul Dapat RM15-20 lepas isi minyak.Lagi sedih Emak aku pun sama2 buat. Allah sebak nya aku rasa sekarang,” jelasnya.

Maklum wanita ini lagi, disebabkan itu dia sangat sensitif dengan kesusahan insan lain dan bersyukur dengan penerimaan industri dengan bakat lakonannya.

Sebab tu aku sensitif bila terdengar orang susah atau aku hargai apa yang aku dapat sekarang.Penerimaan aku dalam industry hiburan. Aku hargai kawan2 kerja aku dari producer, artis sampai lah yang buat air tu.

“Sebab aku tahu SUSAH untuk aku dapat semua ni walaupun dulu aku cakap nak berlakon pakat kena gelak dengan kawan dan sedara.

“Sebab aku pernah susah dan pengalaman tu, Hari ni aku beli jagung mahal dan aku k0pek sendiri untuk buat makanan anak aku. Sambil k0pek sambil sedih. 11 tahun dah berlalu. TERIMA KASIH ALLAH,” tulisnya panjang lebar.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 

#?• . JANGAN MALU PERNAH SUSAH . . Hari ni Cik Ameena tak berapa sihat.So aku syak dia akan extra mengada dan akan tidur banyak. So curi masa nak buat stock makanan Cik Ameena. . Bila orang tengok video ni mesti ada yang puji kata hebatnya kopek jagung. Dan mungkin aku pun akan rasa bangga sambil cakap Thanks ? . . Sebak pulak dada bila tiba2 aku TERflash back kisah macam mana konon hebatnya aku kopek jagung. Dulu masa awal aku nak join bidang lakonan ni aku habis duit simpanan aku sebab kerap pergi casting. Aku decided untuk berhenti kerja dekat satu butik yang pada masa itu gaji best untuk aku budak muda yang takde comittment lagi kecuali kereta kenari aku tu. Aku stop sebab aku shooting drama 26 epd dan bayaran aku cuma RM800 selama 6 bulan shooting. GILA kan! Tapi aku syukur sebab itu langkah pertama aku. Lepas habis tu aku JOBLESS hampir setahun. yess aku kena sedar yang persaing dan pemilihan pelakon bukan main celup. Aku dengan bakat tak berapa ada, gemok pendek dengan tak pandai berhias , alaaahh tak sedih lah kalau orang tak pandang. Tapi tak putus asa. Hebat jiwa muda aku. . Aku kehabisan duit. Buntu mana nak cari duit semata2 nak isi minyak untuk pi casting yang tak pernah dapat. Tapi entah kenapa aku tetap pergi. ? . Jiran sebelah rumah aku masa tu meniaga jagung kat pasar malam. So selain jagung batang pasti ada jagung cup yang korang pun suka tu kan. Rupanya kena kopek manual macam dalam video ni. Berguni2 dari pagi sampai ke malam sampai sakit pinggang.Lepas settle kopek kena kemas balik semua semata2 untul Dapat RM15-20 lepas isi minyak.Lagi sedih Emak aku pun sama2 buat. Allah sebak nya aku rasa sekarang. . Sebab tu aku sensitif bila terdengar orang susah atau aku hargai apa yang aku dapat sekarang.Penerimaan aku dalam industry hiburan. Aku hargai kawan2 kerja aku dari producer, artis sampai lah yang buat air tu. Sebab aku tahu SUSAH untuk aku dapat semua ni walaupun dulu aku cakap nak berlakon pakat kena gelaj dengan kawan dan sedara. . Sebab aku pernah susah dan pengalaman tu, Hari ni aku beli jagung mahal dan aku kopek sendiri untuk buat makanan anak aku. Sambil kopek sambil sedih. 11 tahun dah berlalu. . TERIMA KASIH ALLAH ???

A post shared by SHAKILLA KHORIRI (@shakillakhoriri) on

Setiap kesukaran pasti datang bersama kesenangan. Itu janji Allah SWT kepada hambaNya.

Foto : Instagram Shakilla Khoriri via MH

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @LepatPisang

 

Be the first to comment

Leave a Reply