“Sedih Masih Ada Tapi Tak Boleh Tunjuk Dekat Orang” – Mawar Karim

Mahligai perkahwinan yang dibina selama enam tahun bersama Fizo Omar gagal diselamatkan selepas disahkan bercer4i pada Julai lalu, Mawar Karim kini lebih positif dan memilih untuk tidak membaca komen netizen di media sosial.

Mahu kembali bangkit dan move on dari kisahnya terdahulu, Mawar berkata dia tidak berani untuk membaca komen di media sosial bimbang emosinya terganggu. Ujarnya lagi, sebagai manusia kita ada kelemahan dan dia memohon kekuatan daripada Allah.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Maryam @maryamfareedakids muka senyum setelah ??????☺️

A post shared by Mawar Karim (@mawar_karim) on

“Sejujurnya saya tidak bernai baca komen-komen sebab t4kut emosi terganggu, tak boleh kerja. Jadi untuk saya move on, saya pilih untuk jangan baca. Apa yang saya lalui saya kena positif, bahkan saya ada minta rujukan daripada Prof Muhaya, Ustazah Siti Nor Bahyah dan Datuk Mashitah.

“Macam saya, kekuatan tu saya dapat melalui Allah. Saya kena minta dan mohon dengan Allah. Saya tahu saya ada kelemahan. Sebagai orang bereniaga, saya tak boleh tunjuk wajah sedih. Kita kena panda ke hadapan dan hadapi semua ini,” katanya kepada Nona.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Merenung masa depan @maryamfareedakids ??. – (Wearing ?? Bawal Mawar @fareedagroup ) – #bajumaryamdah3kalitukaqmamajamaintain ?

A post shared by Mawar Karim (@mawar_karim) on

Akui masih bersedih di atas apa yang berlaku, namun Mawar berkata dia tidak mahu menunjukkan kesedihan itu pada orang sekelilingnya. Jelasnya lagi, apa paling penting adalah kebahagiaan anaknya, Maryam.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Maryam @maryamfareedakids teman mama buat kerja. Begitu la Yg penting pose tak nak kalah gitu ?‍? . (Wearing ?? Bawal Mawar @fareedagroup )

A post shared by Mawar Karim (@mawar_karim) on

“Saya tak tunjuk sedih dekat orang. Family sendiri pun tidak, Maryamlah bahu untuk saya menangis. Memang dekat Maryam je. Sejak dalam perut hingga keluar. Sedih tu memang ada tapi kita tak boleh tunjuk dekat orang.

“Walau apa pun saya akan pastikan kasih sayang kami sebagai bapa dan mak kepada Maryam tak berkurang,” katanya.

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @LepatPisang

Sumber: rotikaya

Be the first to comment

Leave a Reply