Dulu abang pernah menjajah macam ni… – Dato’ Aliff Syukri Borong semua jeruk jualan tepi jalan

Usahawan dan jutawan terkenal Dato’ Aliff Syukri telah memuat naik video di laman instagram miliknya dimana beliau telah memborong semua jualan seorang lelaki yang datang menjual jeruk asam boi dari sebuah kereta ke sebuah kereta.

Beliau berbuat begitu kerana beliau dulu juga pernah merasai pengalaman yang sama kerana beliau bukanlah berasal daripada keluarga yang senang. Malah kejayaannya yang dicapai sehingga sekarang datang daripada usaha keras yang berterusan dan tidak pernah berputus asa.

org melayu yg gigih berniaga yg patut kita banggakan.. siapa sealu nampak org niaga mcm ni??

Dulu abang pernah menjaja macam ni… abang tahu macam mana rasanya berniaga mcm ni kalau x laku btp sedihyee.. sbb tu abg borong smuanya..

Menurutnya, beliau terharu melihat usaha lelaki berkenaan yang berusaha keras untuk mencari rezeki dan beliau tahu dengan bantuan yang diberi, lelaki tersebut akan terus bersemangat.

Tidak perlu malu untuk berniaga di jalanan kerana ia adalah rezeki yang halal. Ia lebih bermakna dari buat perkara yang tidak elok atau dari terus mengharapkan bantuan dari orang lain.

Video :

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 

. . org melayu yg gigih berniaga yg patut kita banggakan.. siapa sealu nampak org niaga mcm ni?? Dulu abang pernah menjajah macam ni… abang tahu macam mana rasanya berniaga mcm ni kalau x laku btp sedihyee.. sbb tu abg borong smuanya.. . . Kalau korang nak tahu mcm mana alhirnya.. apa rasa jeruk ni.. pergi tengok dekat YouTube tv Telajak laris abang dah posting.. Kalau korang nak tengok video yang lebih panjang dan nak tahu brp harga hadiah ni… dan mcm mana reaksi isteri abang?? .. korang boleh tengok dekat YouTube tv Telajak laris abang dah posting dekat sana cepat pergi tengok???

A post shared by Ohabangkosmetik (@aliffsyukriterlajaklaris) on

Tahniah buat lelaki tersebut dan tahniah juga buat Dato’ Aliff kerana telah menunjukkan contoh yang baik untuk rakyat Malaysia. Perkongsian tersebut mendapat reaksi yang positif dari para pengikutnya dilaman IG.

terima kasih dato bagi semangat.. smoga dato dilimpahi rezeki..

Alhamdulillah, semoga dimurahkan rezeki Dato

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! DD

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @LepatPisang

Sumber: Instagram aliffsyukriterlajaklaris 

Be the first to comment

Leave a Reply