“Ibu tak pernah susahkan Puteri” – Puteri Balqis Sendiri Buka Mulut JAWAB Persoalan Nabila Huda Pasal Dia & Ibunya

Sejak beberapa harini, kecoh dekat laman media sosial mengenai seorang artis cilik yang dikenali sebagi Puteri Balqis menjual buku puisinya di sekitar Bandaraya Kuala Lumpur.

Ramai juga netizen bersimpati dengan anak kecil yang baru berusia 13 tahun itu sanggup berulang dari rumah bersama ibunya demi menjual buku hanya untuk menyara kehidupan. Tambahan lagi, Puteri dikatakan mempunyai masalah dalaman dan kerap munt4h d4rah.

Bukan itu sahaja, selebriti terkenal iaitu Nabila Huda ada memuat naik tweet yang seakan-akan mempersoalkan tanggungjawab sebenar ibu bapa Puteri.

Namun selepas dua hari, Puteri Balqis telah menjawab persoalan yang di ajukan oleh Nabila Huda itu. Dia memuat naik jawapannya di laman Instagram miliknya.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Terima kasih buat Ibu Puteri..sahabat2 ibu puteri..doctor Puteri..peminat2 Puteri..Puteri mungkin tidak mempunyai pengikut yg ramai utk mengiyakan..utk bersorak utk puteri..cukuplah Tuhan kami sebagai pelindung kami… Diuji dgn kesakitan..kita cari penawar.. Diuji dgn kesusahan..kita usaha.. Diuji dgn pengkhianatan..kita berhati-hati.. Diuji dgn kehilangan..kita hargai masa.. “You never know how people could be so heartless…until u’ve become a homeless..” -salam dari Puteri-

A post shared by PUTERI BALQIS (@rockingbalqis) on

Luahan hati yang hampir 6 helaian muka surat itu ditulis sendiri oleh Puteri bagi memberi penjelasan sebenar melalui persoalan yang diajukan.

Puteri sekeras-kerasnya menidakkan bahawa ibunya bukanlah individu yang mengabaikannya malah, dia merupakan satu-satunya individu yang sentiasa ada bersamanya ketika dia s4kit, susah, dan senang.

“Ibu Puteri berhabis berpuluh ribu untuk cari jalan menyelamatkan Puteri. Mana saudara? Mana kawan? Mana Keluarga? Mereka juga ada masalah yang berbeza” Puteri.

Puteri juga menjelaskan mengenai persoalan bahawa kenapa ibunya tidak bekerja.

“Ibu Puteri satu-satunya dalam ahli keluarga yang tak pernah tidak bekerja. Dekat set pengambaran pun dia jual macam-macam. Asam, jeruk, dan meniaga sana sini” katanya.

Sumber: Instagram

Dia ada juga menjelaskan mengenai ibunya tidak pernah mem4ksa dia untuk ikut menjual buku, namun ia merupakan kemahuannya sendiri.

Ibunya juga pernah ditvduh sebagai seorang penagih d4dah. Namun tudvhan yang dilemparkan itu sepertinya fitn4h semata-mata.

“Kadang-kadang, masa waktu pagi kami berjalan, sering ditahan p0lis, tapi syukur ibu Puteri sentiasa dilepaskan kerana tidak mengambil d4dah”

“Ibu nampak kurus bukan sebab ambil d4dah, tapi sebab tidak makan, tidak cukup tidur, depression”- Puteri.

Peny4kit k4nser?

Mengenai dakwaan sesetengah pihak yang mengatakan bahawa pelakom cilik itu mempunyai peny4kit k4nser, ia telah di nafikan oleh doktor yang merawat Puteri sendiri.

Menurut Harian Metro, Pakar Pediatrik dan Neonatologi, Pusat Pakar Swasta Universiti Teknologi Mara (UiTM) Dr Masri Muhamed mengesahkan pelakon kanak-kanak, Puteri Balqis Aziz tidak menghid4p k4nser seperti yang did4kwa sejak beberapa tahun lalu.

“Apabila saya jalankan segala ujian klinikal, saya tak dapat berikan satu kesimpulan apa mas4lahnya. Jadi, saya teruskan dengan pelbagai ujian d4rah kerana dia kelihatan sangat pucat.

“Saya tengok kandungan hemoglobin dalam d4rahnnya sangat rendah, jadi saya jalankan ujian lain untuk fungsi hati dan buah pinggang. Selepas semua kajian dilakukan, saya mendapati dia tidak menghid4p k4nser, tetapi masalah berlainan,” katanya.

Namun, ‘mas4alah berlainan’ yang dimaksudkan masih lagi menjadi tanda tanya.

Bagi admin, kita doakan yang baik-baik sahaja untuk adik Puteri dan keluarganya. Semoga mereka dipermudahkan dan dimurahkan rezeki.

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @LepatPisang

Sumber: Lobakmerah

Be the first to comment

Leave a Reply