“Saya Lukis Potret Tu Selepas Menerima Berita Mengenai Abam Bocey Men1nggal Dunia” – Peminat Kecil Lukis Potret Arwah Menggunakan Teknik Perkataan

Tidak mahu berterusan menangisi pemerg1an Allahyarham Abam B0cey, seorang remaja mengubat kes3dihan dengan menghasilkan p0tret pelawak itu.

Lebih bermakna, setiap lakaran pada sehelai kertas itu dibuat dengan menulis nama ‘Abam’ sehingga membentuk sebuah potret.

Video remaja itu melakarkan potret arwah Abam menjadi tular di media sosial.

 

Remaja berkenaan, Abdul Azim Mohd Rozahar berkata, dia begitu mem1nati dan meng4gumi Abam atau nama sebenarnya Syed Umar Mokhtar Syed Mohd Redzuan.

Teknik tulisan nama Abam pada lakaran potretnya.

Pelajar yang bakal menduduki peperiksaan Pentaksiran Tingkatan 3 (PT3) pada tahun ini memberitahu dia amat terk3jut dengan berita pem3rgian Abam.

“Saya lukis potret tu selepas menerima berita mengenai Abam Bocey men1nggal dunia pagi Isnin tu, memang terkejut bila dapat tahu.

“Saya dah lukis banyak potret tapi inilah potret pertama yang saya lakar menggunakan teknik perkataan,” katanya kepada mStar.

 

Pem3rgian Allahyarham Abam dianggap satu keh1langan besar dalam industri hiburan.

Abdul Azim yang berasal dari Segamat, Johor itu berkata, dia mengambil masa kira-kira dua jam untuk mengh4silkan potret arwah Abam.

“Bahagian muka tu yang paling sukar terutama pada rambut kerana lebih banyak lakaran hitam perlu dibuat seperti shading.

“Semakin banyak lakaran hitam, lebih banyak perkataan tu yang ditulis. Dianggarkan kira-kira 1,000 perkataan nama Abam dilakarkan membentuk potret arwah,” katanya sambil menambah mula berminat dalam lukisan sejak tahun dua.

Antara lukisan yang dihasilkan Abdul Azim.

Anak kedua daripada tiga beradik itu mer4ncang untuk berkongsi potret itu dengan teman seperjuangan arwah Abam iaitu Achey dan Fad dari kumpulan Bocey.

“Jika diberi peluang, saya berh4srat untuk memberikan potret ini kepada Achey atau Fad, sebagai kenangan terhadap arwah Abam, tambah Azim lagi

“Bagi saya, Abam merupakan seorang pelawak yang mempunyai keist1mewaannya tersendiri, setiap aksi dan lawaknya begitu menghibvrkan,” katanya yang turut menyifatkan potret tersebut sebagai tanda pengh0rmatan buat Allahyarham Abam.

Allahyarham Abam m3ninggal dun1a pada pagi Isnin di kediamannya di Gombak, selepas mengalami dem4m panas dua hari sebelum itu.

 

Abdul Azim sedih dengan pemergian Allahyarham Abam.

Kira-kira 2,000 tetamu hadir bagi memberi pengh0rmatan terakhir kepada allahyarham yang dikebumikan di Tanah Perkuburan Islam Jalan Sungai Pusu, Gombak, petang Isnin.

Arwah m3ninggalkan seorang isteri Norhidayah dan seorang anak lelaki, Syed Uthman Hamzah Al-Juffery yang kini berusia lima bulan.

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! DD

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @LepatPisangg

Sumber: mStar

Be the first to comment

Leave a Reply