Lagu Sumpah H4k Mutl4k Naim Daniel!

Lagu yang bertajuk Sump4h kekal milik penyanyi Naim Daniel dan Omar K sebagai penggubah lagu tersebut, tegas syarikat rakaman, World Peace Entertaiment (WPE).

“WPE dengan ini berhasrat untuk meneg4skan bahawa Sump4h sebuah lagu yang menjuarai AJL34 baru-baru ini adalah mutl4knya, hasil karya kerjasama kreatif antara pihak-pihak berikut; Penulis Lirik (Naim Daniel) dan Penggubah (Omar K & Naim Daniel).

“Sump4h sepertimana yang telah diterbitkan dan diketahui umum semenjak April 2019, telah dan akan sentiasa menjadi h4k cipta dikreditkan kepada pihak-pihak seperti yang tertera,” maklum kenyataan media itu.

Pihak syarikat rakaman sebelum ini menyatakan bahawa seb4rang isu yang terjadi telah pun diselesaikan, namun sebaliknya yang berlaku.

Walau bagaimanapun, WEP tetap kes4l dengan kesvlitan yang dihadapi Dayana Amerda atau nama sebenarnya Siti Amirah Dayana Mohd Amerullah, dan keluarganya mengenai isu h4k cipta dan tuntutan beliau.

Pihak WEP juga meminta sekiranya Dayana mahupun wakilnya ingin menuntut sebarang h4k, supaya menghubungi mereka dengan mengemukakan bukti-bukti yang kvkuh.

Terdahulu, Dayana dan pihak keluarga mengadakan satu sidang m3dia yang meminta Naim Daniel untuk tampil dan menyelesaikan m4salah hak cipta lagu yang berjudul Sump4h.

Isu pertikaian h4k cipta lagu Sumpah tercetus sekitar Julai tahun lalu apabila lagu itu dikatakan menceritakan kisah percint4an mereka.

Difahamkan, lagu Sumpah yang diangkat sebagai pemenang Anugerah Juara Lagu ke-34 itu dihasilkan Naim dan Dayana pada tahun 2015 ketika mereka sedang menj4lin hvbungan cinta.

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! DD

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @LepatPisangg

Sumber: Gempak

Be the first to comment

Leave a Reply