Sedang Lalui Detlk Suk4r, Ada Pula Manusia Tak Punya H4ti Sanggup Buka Akaun Instagram Palsu Hidayah & Hamzah

 

Ketika melalui detik suk4r kehilangan suami tercinta, Nor Hidayah Mohd Ali, balu kepada Allahyarham Syed Umar Mokhtar Syed Mohd Redzuan atau Abam Bocey kini dim0mokkan pula dengan kehadiran akaun Instagram p4lsu yang menyamar sebagai dirinya.

Tidak cukup dengan itu, akaun p4lsu juga dicipta untuk anak mereka, Syed Uthman Hamzah Al-Juffrey atau panggilan manjanya Hamzah.

Perkara ini dikongsikan oleh abang kepada Hidayah, Azmir yang kini menjaga akaun Instagram milik Hidayah yang sedang dalam edah.

Dua akaun p4lsu yang menggunakan nama @dayahuthman sudah mempunyai lebih 6,000 pengikut manakala akaun palsu @hidayahabam02 mempunyai 401 orang pengikut.

 

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Ramai mengambil kesempatan sanggup buat akaun ig fake! Pada semua jagn follow dua ig ni ye.. tolong report ramai2 ye.. Update post by @sirazmier

A post shared by hidayah_ (@hidayah_abam) on

“Ramai mengambil kesempatan sanggup buat akaun ig fake! Pada semua jangan follow dua ig ni ya. Tolong rep0rt ramai-ramai ya,” tulis Azmir mewakili Hidayah.

Pada masa yang sama, terdapat juga satu akaun palsu yang dicipta atas nama anak Abam dan Hidayah, Syed Uthman Hamzah menggunakan akaun @syeduthmanhamzah. Akaun p4lsu ini sudah mempunyai 1,100 orang pengikut.

 

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Lagi face akaun atas nama Hamzah pulak..utk pengetahuan semua ig hanya 1 ig ni sahaja kepunyaan hidayah.. selain dari itu bukan..mohon semua bantu report

A post shared by hidayah_ (@hidayah_abam) on

“Lagi f4ke akaun atas nama Hamzah pulak. Untuk pengetahuan semua ig hanya 1 ig ni sahaja kepunyaan Hidayah. Selain dari itu, bukan. Mohon semua bantu report,” tulis Azmir pada satu entri lainnya.

Semoga kita semua yang mempunyai akaun Instagram dapat membantu membuat laporan kerana kita tidak tahu apa tujuan orang yang mencipta akaun palsu tersebut. Jika ianya disalahgunakan, mungkin boleh mendatangkan kemud4ratan kepada anak, balu serta keluarga Allahyarham Abam.

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! DD

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @LepatPisang

Sumber: Gempak

Be the first to comment

Leave a Reply