Sump4h! Naim Daniel Se0lah-Olah Tidak Ada Apa-Apa Yang Berl4ku. Cool!

Dari seorang pelakon dan kini beralih arah ke bidang ny4nyian dan menjadi penyanyi yang boleh dianggap berjaya, Naim Daniel membuktikan dia di antara penghlbur yang disegani ketika ini.

Selepas lagu Sump4h yang berjaya menjadi juara di Anugerah Juara Lagu, Naim hadir bersama single terbaru yang turut menampilkan Man Keedal bertajuk Semb4h.

 

Namun selepas lagu Sump4h menjadi juara, mula terdeng4r suara-suara yang meng4ku lagu itu adalah ciptaan bersama.

Kek3cohan itu membuatkan Naim memuat naik satu vid3o pendek di Instagram miliknya meminta sesiapa sahaja yang mahu berk0ngsi hak cipta dalam sebarang karyanya menampilkan bukti. Vid3o tersebut dimuat naik sehari sebelum berlangsungnya sidang media yang dibuat oleh bek4s kek4sihnya Dayana Amerda.

Dalam sidang medla tersebut yang turut dihadiri oleh peguam Dayana, Datuk Ahmad Zaharil Muhaiyar, ibunya Che Rohaida Che Daud dan pengerusi onsortium industri Rakaman Muzik Malaysia (IRAMA) Ayob Abd. Majid, Dayana memberikan tempoh seminggu kepada Naim untuk membuat peng4kuan terbuka bahawa lagu itu merupakan karya ciptaan bersamanya.

Pada sidang m3dia yang sama, Dayana men4fikan bahawa kisah hak cipt4 itu sudah selesai seperti yang pernah dib4ngkitkan sebelum ini.

Malah dakwa Dayana, Naim tidak pernah mengeluarkan sebarang keny4taan jelas menafikan bahawa lagu Sump4h merupakan lagu ciptaan mereka berdua.

Ibu Dayana, Che Rohaida Che Daud juga memberikan beberapa kenyataan kepada pihak media ketika berl4ngsungnya sidang media tersebut.

Che Rohaida mendakwa keluarga Naim Daniel ada menghubunginya meminta agar sidang m3dia berkaitan hak cipta lagu Sumpah tidak diteruskan, namun tidak di3ndahkannya.

Che Rohaida juga mend4kwa Naim turut menghubunginya namun dia meminta agar penyanyi itu tidak mengg4nggu sehingga sidang m3dia selesai dijalankan.

Pegu4m Dayana, Datuk Ahmad Zaharil Muhaiyar pula meminta agar Naim Daniel dapat berbincang secara b4ik dengan anak guamnya untuk menyelesaikan isu berhubung lagu Sumpah tersebut.

Dia berharap isu tersebut dapat diselesaikan segera dengan mendapat kata sep4kat daripada kedua-dua pihak agar ia tidak sampai ke peringkat lebih serius sehingga perlu memfailkan s4man.

Sehari selepas itu, syarikat rakaman World Peace Entertainment (WPE) di mana Naim Daniel bern4ung telah mengeluarkan satu kenyataan media.

Dalam kenyataan media tersebut, WPE men3gaskan bahawa lagu Sump4h kekal milik penyanyi Naim Daniel dan Omar K sebagai pengubah lagu dan liriknya ditulis oleh Naim Daniel.

Pihak WPE juga meminta sekiranya Dayana mahupun wakilnya ingin menuntut sebarang h4k, supaya menghubungi mereka dengan mengemukakan bukti-bukti yang kukuh.

Selepas kenyataan yang dik3luarkan oleh syarikat rak4mannya, Naim seolah-olah tidak lagi ambil pusing tentang tuntutan daripada bekas kekasihnya itu.

Malah, dia semakin giat menghiburkan orang ramai dan memenuhi undangan-undangan nyanyian. Walaupun dalam keadaan dem4m, penyanyi berbakat besar ini tetap meneruskan persembahan untuk peminat-peminatnya.

Bukan itu sahaja, sebagai penyanyi yang diminati ramai Naim turut menzi4rahi pesakit kanser tulang tahap empat, adik Nur Aimy Adriana di Pusat Perubatan Universiti Malaya (PPUM).

Ketika pertemuan yang membuahkan rasa sayu pada ramai pihak, Naim turut menghadiahkan sebiji ‘bul4n’ yang menjadi penghias ketika persembahannya di pentas AJL.

 

Sebagai penyanyi yang kini mendapat perh4tian ramai, Naim terus meng0rak langkahnya sebagai penghibur. Dia membuat persembahan di Kemaman, Terengganu, serta bersama Kumpulan Hujan membuat persembahan di Quill City Mall Kuala lumpur.

Naim juga turut menghabiskan masa bersama keluarga tercinta.

Semoga segala kek4lutan tentang lagu Sumpah ini tidak berlarutan dan Naim Daniel sebagai anak seni yang cukup berbakat akan terus berkembang dengan single terbarunya itu, Semb4h!

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! DD

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @LepatPisang

Sumber: Gempak

Be the first to comment

Leave a Reply