Connect with us

Hiburan

Haritu artikel saje, ni keluar dah video mak abam cakap lant4k tu video min ke 1.50

Published

on

 

Ibu arwh Abam, Sabariah Arshad, memberitahu bahawa dia tidak mahu ambil peduli dengan apa yang dilakukan menantunya, Nor Hidayah Mohd. Ali apabila bertindak untuk keluar daripada rumah selepas pemergian Abam

Menurut ibu kepada empat ini, dia pun tidak tahu membaca. Cuma, segala situasi cerita yang berlaku diketahui melalui penceritaan anaknya, Ali Puteh.

“Selama ini pun, dalam telefon saya hanya ada nombor anak-anak saja yang disimpankan oleh Allahy4rham Abam untuk memudahkan saya menghubungi mereka.

“Cuma seminggu sebelum Abam men1nggl dunia, nombor telefon arwh hilang tiba-tiba dan saya memang tak dapat menghubunginya. Tapi, arwh tak pernah lupa telefon saya,” katanya.

Bahkan, katanya dia kini hanya mahu memikirkan nasibnya sahaja selepas kehilangan anak tersayangnya.

“Lant4k dia lah, dia nak keluar ke, tak nak keluar ke, saya tak ada cakap apa pun. Saya tak hirau.

“Saya fikir anak saya yang sudah pergi sahaja. Siapa nak tanggung saya makan, saya fikir tu,” luahnya ketika ditemui selepas Majlis T4hlil anjuran Astro Warna yang diadakan di Masjid Wilayah Persekutuan, Kuala Lumpur.

video ada bawah sekali

Jelasnya, lagi, baik Hidayah atau dirinya, masing-masing tidak pernah berhubung selepas pem3rgian Abam.

“Dia tak ada nombor telefon saya, saya pun tak ada nombor telefon dia.

Ujarnya, lebih baik dia dan Hidayah, masing-masing tidak berhubung selepas pem3rgian Abam.

“Saya hanya tahu nombor yang sudah disimpan dalam telefon. Semuanya nombor telefon anak-anak saya,” katanya.

Sebelum ini, kisah keluarga Ali menjadi perhatian selepas usahawan Datuk Seri Aliff Syukri menyiarkan temu bual bersama balu Abam, Nor Hidayah secara live di Facebook.

Dalam temu bual itu, usahawan tersebut menyentuh isu sensiti1f berkaitan harta pusaka.

Situasi tersebut kemudian menjadi tegang sehingga mencetuskan perbalahan dua keluarga dan mendapat perhatian netizen.

sumber metro  https://www.hmetro.com.my/rap/2020/02/549194/saya-tak-nak-tahu-apa-apa-sabariah-metrotv?fbclid=IwAR3guH-BMQUfHsp2Qoeobr1W1cn8Jd_rcNHKSkzuT08RENGCzv_kuWIzKLA

Abam men1nggl dunia pada 10 Februari lalu akibat dem4m panas.

ulsaan hidayah

EKSKLUSIF: “Kalau Abang Takda Jaga Diri & Anak” – Isteri Abam Bocey Dedah 10 Tanda Sebelum Meningg4l Dunia

Abam atau nama sebenarnya, Syed Umar Mokhtar Syed Mohd Redzuan, 32, menghembvskan n4fas terakhir di kediamannya pada pagi Isnin (10 Februari) akibat dem4m panas.

Gempak berkesempatan untuk bertemu dengan balu pelawak itu, Siti NurHidayah Mohd Ali, 28, bersama anak lelaki mereka, Syed Uthman Hamzah Al-Juffery yang kini berusia lapan bulan di kediaman keluarganya.

Di sini, Gempak kongsikan tanda-tanda sebelum Abam meningg4l dunia yang disedari oleh Hidayah.

1. Sebulan sebelum arwah meningg4l, dia nak balik kampung (keluarga mertua) dulu untuk makan beramai-ramai.

Bila sampai masa untuk makan, selalunya arw4h akan berada di meja makan. Tapi, masa tu arw4h nak makan sekali bersama-sama ahli keluarga lain bersila di lantai. Lepastu dia makan juga pucuk ubi yang dimasak oleh Hidayah walaupun keras.

2. Dalam tempoh itu juga, setiap hari arw4h suruh masak telur dengan sayur-sayuran.

Sampai ditegvr isterinya tak jemu ke makan benda yang sama. Arw4h cakap,”abang tak pernah jemu dengan masakan sayang”.

3. Hidayah dan Hamzah akan ikut arw4h pergi ke mana-mana. Mereka ke Johor dan masa ‘rehearsal’ Maharaja Lawak Mega (MLM) arw4h bawa Hidayah dengan Hamzah sampai ke tengah malam.

Sebelum ni arw4h tak pernah bawa. Itu adalah kali pertama dan terakhir sepanjang perkahwinan mereka.

4. Arw4h luahkan perasaan untuk makan asam pedas pada hari Rabu tapi kena ke Melaka.

Mereka gerak dari pagi ke sana lepas makan tengah hari arw4h rasa tak puas sebab tak kena dengan citarasa.

Malam tu, ulang lagi sekali makan yang sama, baru lah kena dengan tekak arw4h. Arw4h juga nak makan cendol durian lalu terus dibelikan.

5. Hari Jumaat tu, sampai saja depan rumah arw4h cakap dengan kawan-kawan dia,”kalau aku buat salah, aku minta maaf tau.”

6. Malam tu sebelum nak tidur, arwah pelvk Hidayah dan Hamzah sambil saling memandang.

Arw4h cakap, “sayang kalau abang takda, jaga diri, jaga anak tau sambil menangis. Hidayah terdiam tanpa berkata-kata.

7. Keesokkan harinya (Sabtu), arw4h dem4m dan s4akit kepala. Masa Hidayah masuk bilik, arwah pegang tangan sambil ulang cakap benda yang sama.

Banyak kali arw4h ulang,”dengar ni abang pesan, kalau abang takda jaga diri dan anak.” Hidayah fikir arw4h main-main ja.

8. Hari Ahad, arw4h dah mula mengadu tak larat dan s4kit kepala sangat. Hidayah suruh arw4h mandi dulu sebelum jamah makanan.

Hidayah ikut arwah ke bilik air dan masa tu arwah minta dimandikan. Hidayah turutkan saja.

Lepastu, Hidayah ajak arw4h makan tapi pada awalnya ditolak. Hidayah paksa juga arw4h makan nasi dengan sup ayam bersama-sama.

9. Dalam pukul 2 pagi, arw4h minta nak mandi sebab berasa panas. Lepas selesai tu, arw4h duduk di kerusi sambil cakap dia dah tak larat.

video minit ke 1.50 ke atas

Walaupun arw4h tengah s4kit, dia tetap ambik kisah pasal Hidayah. Sentiasa tanya sama ada okey ke tak.

10. Dalam pukul lima lebih arw4h cakap nak rehat. Kebetulan masa tu Hamzah merengek nak susu. Arwah tidur di belakang Hidayah dan bila Hidayah bangun perasan hidung arw4h berbuih.

Mula-mula Hidayah fikir arwah letak tuala yang diberi namun salah tanggapan tu. Memang buih dan apabila dikejut arw4h sudah tidak memberi respon.

Al-fatihah (dibaca). Semoga arw4h Abam ditempatkan di kalangan orang yang beriman.

 

Sumber : penakita.pw

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! DD

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @LepatPisang

Continue Reading
Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Trending