“Sempat akak rasa gulai kari kau, Bam”- Noorkhiriah

Hiburan Malaysia telah kehilangan penghibur dan pelawak popular, Allahyarham Abam Bocey sekaligus membuatkan kita sudah tidak kedengaran lagi lawak arw4h Abam yang sudah tentu membuatkan ramai peminat-peminatnya terhibur.

Lebih menyedihkan lagi apabila pelakon Noorkhiriah berkongsi momen pertama dan terakhirnya bersama Abam menerusi program masakan ‘Masak Apa Tu’ yang telah ditayangkan di TV3 pada hari ini.

Menerusi Instagram Noorkhiriah, dia sendiri mendedahkan program masakan tersebut adalah program pertama dan terakhirnya bersama Abam sebelum Abam mngal dunia pada Februari lalu.

Siapa sangka, gulai kari yang dimasak oleh arw4h Abam adalah masakan terakhir yang sempat dirasai Norrkhiriah sendiri. Malah, Noorkhiriah juga memberitahu arw4h Abam berkongsi t1ps dan mengingatkannya supaya tidak membuang  kul1t kentang dalam masakan kerana mempunyai khasiat yang tersendiri.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 

11.30pagi hari ini @tv3malaysia #masakapatu..inilah program pertama & terakhir akak bersama Allahyarham @abam_bocik..sempat akak rasa gulai kari kau Bam..Sedap..akan akak ingat ko cakap kentang jangan buang kulit..sebab ada khasiat..ko terror masak Bam?..11.30 pagi harini @tv3malaysia bersama Allahyarham @abam_bocik..sambil kita tengok jangan putus sedekahkan Al Fatihah (dibaca) buat Allahyarham dan mereka yg pegi tlebih dahulu dari kita..#masakapatu @tv3malaysia.

A post shared by Noorkhiriah Ahmad Shapie (@khiriah17) on

Walaupun arw4h Abam terkenal dengan lawaknya, Abam juga mempunyai kepakaran dalam memasak. Tidak dinafikan, memang hebat arw4h Abam dalam memasak..

Sementara itu, program ‘Masak Apa Tu’ yang menampilkan pengacara, Noorkhirah bersama tetamu jemputan, arw4h Abam telah disiarkan di saluran TV3 pada jam 11.30 pagi ini.

Difahamkan penggambaran bagi program masakan tersebut telah dirakam pada bulan Disember 2019.

Video program masakan tersebut juga dikongsi oleh Noorkhiriah di Instagram sehingga menjadi tumpuan netizen dan rata-rata netizen memberi pelbagai reaksi menerusi ruangan komen.

“Sampai hari ni rasa sedih, semoga arw4h tenang di sana”- Netizen

“Al-fatihah untuk arw4h Abam”- Netizen

Pemergiaan Allahyarham Abam Bocey telah mengejutkan industri hiburan tanah air selepas mngal dunia akibat dem4m panas. Pengebumian dan pengurusan jen4zah Abam juga telah dikejutkan dengan kehadiran seramai 2000 orang tetamu sehingga menjadi tular di laman media sosial. Al-fatihah buat Abam.

Sumber: instagram khiriah17 via orenlaici

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @LepatPisang

 

Be the first to comment

Leave a Reply