Anggap Seperti Adik Sendiri, Wanita Kec3wa Ditlpu Isteri Da’i Farhan

Seorang wanita telah dit4han semalam selepas did4kwa di Mahkamah Majistret Kuala Lumpur atas tuduhan menlpu seorang wanita berhubung urusan sijil halal.

Diperd4ya Dr Erin 

Wanita tersebut, Noorainul Naqim Mohd Radzi atau lebih dikenali sebagai Dr Erin yang juga isteri kepada Da’i Farhan did4kwa memperdayakan m4ngsa dengan berjanji untuk menguruskan sijil halal daripada Jabatan Kemajuan Islam (JAKIM) dan sijil Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM) bagi produk jamu tonik cap Orang Kuat yang diusahakan oleh m4ngsa.

Anggap Seperti Adik Sendiri 

Dalam pada itu, m4ngsa yang dikenali sebagai Norsiha Aala merupakan seorang pengasas kosmetik mengaku membuat laporan polis terhadap isteri Da’i Farhan kerana kecew4 ditlpu. Menurutnya, sebelum ini dia menganggap Dr Erin sebagai sahabat karibnya dan turut menganggap seperti adik sendiri.

“Saya buat begitu kerana kecewa dan terkilan kerana hubungan kami sangat rapat…Bahkan saya tak pernah menganggap dia sebagai sahabat sebaliknya, seorang adik.

“Hubungan kami mula rapat sejak empat tahun lalu dan saya meletakkan kepercayaan penuh kepada dia kerana kami ada beberapa projek bersama.

“Sebab itu apabila ditlpu, rasa sangat kec3wa dan sedih. Itu sahaja yang boleh saya cakap buat masa ni,” katanya.

Jelas Norsiha, dia terp4ksa membuat tindakan undang-undang selepas perbincangan awal antara mereka tidak menemui jalan penyelesaian. Norsila mend4kwa telah membayar sebanyak RM10,500 kepada Dr Erin namun sehingga tahun lalu tiada sebarang proses mengenai perjanjian dibuat.Bagaimanapun Norsiha tidak mahu mengulas tentang k3s itu kerana masih dalam perbicaraan.

 

Dalam pertvduhan tersebut, Dr Erin mengaku tidak bersalah dan mohon dibicarakan semula. Majistret Wong Chia Sia menetapkan tarikh 3 April depan sebagai tarikh sebutan semula k3s.

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @LepatPisang

Sumber: murai.my

Be the first to comment

Leave a Reply