Han Byul T4mpil Dengan Lagu Bahasa Melayu Kedua Berjudul Ret4k

 

Juara Big Stage 2019, Han Byul kini tampil dengan single terbaru yang berjudul Ret4k.

Single tersebut ditulis oleh Amylea Azizan dan mendapat khidmat Farouk Roman selaku komposer.

Kali pertama bekerja dengan Farouk, Han Byul akui, proses rakaman Ret4k membuka matanya dalam mendalami aspek penyampaian lagu Bahasa Melayu, terutamanya dari sudut em0si.

“Single Ret4k sebenarnya mengvji saya supaya lebih memahami tuntutan sesebuah lagu, terutamanya dalam menyalurkan em0si, ia antara aspek penting dalam proses rakaman sesebuah lagu.

“Saya semakin selesa untuk meletakkan em0si pada setiap perkataan, malah berusaha menterjemahkan perasaan itu dengan cara tersendiri.

“Penguasaan bahasa Melayu yang semakin baik dan sebutan perkataan yang lebih lancar membuatkan saya lebih yakin ketika mer4kamkan single ini”, katanya.

Dalam pada itu, Han Byul menambah, single Ret4k merupakan antara lagu yang paling sukar dirakamkan sepanjang dia bergelar penyanyi.

“Saya akvi, Ret4k adalah antara lagu yang paling sukar yang pernah saya rakamkan sepanjang perjalanan kerjaya sebagai penyanyi.

“Kesukaran paling utama adalah untuk mengangkat kesedlhan dan menerapkan em0si yang mendalam pada lagu ini,” katanya lagi.

Ret4k boleh dimuat-turun di iTunes dan stream menerusi semua portal muzik terpilih antaranya Apple Music, Spotify, Deezer, JOOX Music, KKBox.

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! DD

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @LepatPisang

Sumber: Gempak

Be the first to comment

Leave a Reply