“Safawi ‘top player’-TMJ Akhirnya buat keputusan ini

 

TUNKU Ismail Sultan Ibrahim menyifatkan bintang Johor Darul Ta’zim (JDT) Safawi Rasid antara pemain terbaik dan berbakat besar di negara ini.

Menurut Facebook JOHOR Southern Tigers, Tunku Ismail turut berkongsi pandangan mengenai pemuda kelahiran Dungun, Terengganu itu.

Menurut Tunku Ismail lagi Safawi Rasid adalah seorang ‘top player’ yang menggambarkan tahap profesionalisme dalam Kelab Bolasepak Johor Darul Ta’zim (JDT).

Safawi seorang pemain yang sangat berbakat serta mempunyai masa hadapan yang cerah dan beliau yakin pemain sayap skuad kebangsaan itu akan membuat keputusan-keputusan yang akan membantunya berjaya.

TMJ Terus Sokong Safawi

Seperti mana dengan setiap individu yang merupakan sebahagian daripada Keluarga JDT, Tunku Ismail akan sentiasa bersama Safawi dan kelab ini akan melakukan yang terbaik untuk memastikan hanya yang terbaik untuk kerjaya Safawi.

SEBOLEH-bolehnya mak cik nak dia lupakan dulu soal kahwin, kami nak Awi (Safawi) utamakan kerjayanya dulu.

Sementara itu Mak Safawi, Salemeh berkata, anak baru berusia 23 tahun dan belum sesuai untuk berkahwin dan menjadi ketua keluarga.

Katanya, dia juga mahu Safawi lebih matang sebelum menggalas tanggungjawab sebagai ketua keluarga.

“Kalau boleh mak cik nak pasangan Awi lebih muda daripadanya.

“Mak cik tak memilih calon menantu, kalau boleh nak menantu yang ramah, kecoh-kecoh sikit atau miskin tak apa janji kaya budi bahasa dan boleh diterima ahli keluarga kami, “katanya.

Pada masa sama, dia mahu Safawi melunaskan impiannya termasuk menyara dua lagi adiknya yang masih sekolah.

“Awi janji nak besarkan pusat mengaji al-Quran yang didirikan di Rantau Abang dan membina rumah orang tua.

“Sebaiknya dia laksanakan impiannya dulu baru fikir soal kahwin. Bagaimanapun, saya tidak mampu menolak dan berserah kerana soal jodoh, aj4l, m4ut itu semua terletak di tangan Allah,” katanya

Sementara itu, bapa Safawi, Rasid Sulong, 66, berkata, dia sedar prestasi anaknya sedikit merosot kebelakangan ini, namun tidak dapat dipastikan sama ada ia berpunca daripada Syifa atau sebaliknya.

 

Sumber : Duniadanakhirat

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! DD

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @LepatPisang

Be the first to comment

Leave a Reply