“Saya Mohon Semua Mend0akan…” – Ain Sufia M0hon Doa Buat Bapa Jalani Pembed4han

 

Pelawak dan pelakon Ain Sufia berk0ngsi tentang keadaan kesihatan bapanya yang tidak begitu baik dan terpaksa menjalani prosedur membuang batu karang di kedua belah pinggang.

Perkara itu dikongsi Ain menerusi entri di akaun Instagram miliknya buat tatapan umum.

Menurut Ain, bahagian kiri buah pinggang bapanya itu juga membengkak.

“Assalamualaikum, Umi Abah saya dah gerak dari Hospital Seremban ke Hospital Serdang dengan ambulance untuk pembed4han buang batu karang di kedua-dua belah pinggang.

“Bukan ada satu sahaja tapi banyak dalam buah pinggang dan sebelah kiri agak besar sehingga buah pinggang sebelah kiri membengk4k.

“Abah juga ada kencing manis dan kini dan insulin,” tulisnya sebagai kapsyen.

Dalam pada itu, Ain turut meminta orang ramai untuk mend0akan urusan pembed4han bapanya itu dipermudahkan.

“Saya mohon semua mendoakan urusan pembed4han Abah berjalan lancar dan dipermudahkan,” tulisnya lagi.

Perk0ngsian itu mendapat perhatian dari rakan artis dan para pengikut Ain di ruangan k0men.

Rata-rata mereka meninggalkan respon positlf dan mendoakan agar urusan pembed4han bapa Ain berjalan dengan lancar.

 

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Assalamualaikum. Umi Abah saya dah gerak drpd Hospital Seremban ke Hospital Serdang dengan ambulance utk pembedahan buang batu karang di kedua2 buah pinggang. Bukan ada 1 je batu karang tu tapi banyak dlm buah pinggang dan sebelah kiri agak besar sehinggakan buah pinggang sblh kiri bengkak. Buah pinggang tak dapat menapis dgn baik sebab terhalang dek batu karang. Abah jugak ada kencing manis dan kini dah insulin ?… Saya mohon semua mendoakan urusan pembedahan Abah berjalan lancar dan dipermudahkan. Doakan selamat perjalanan pergi dan balik kedua orang tua saya. Selepas selesai pembedahan abah akan dibawa semula ke Hospital Seremban. Saya tak boleh nak pergi sebab bawak baby… ?? . Ada tambahan yg merisaukan saya lagi sebab dah ada penularan #covıd19 Di Seremban dan pastinya dia dikuarantin di Hospital Seremban HTTJ! ? . . Semoga Allah lindungi kedua ibu bapaku dan semua yg ada hospital drpd wabak penyakit, penyakit berjangkit.. ?? ” . Rasulullah pernah bersabda ; ” Apabila kamu mendengar terdapat wabak di suatu daerah, janganlah kamu datang ke tempatnya. Sebaliknya, sekiranya wabak itu berjangkit di suatu daerah sedangkan kamu berada di sana maka janganlah kamu keluar melarikan diri daripadanya “. . Jadi apa lah pilihan yg kita ada… Sama2 kita doa ?. . Ya ALLAH, aku berlindung kepada-MU dari penyakit belang, gila, kusta dan dari segala penyakit yang buruk/mengerikan lainnya “.

A post shared by Ain AWOK (@ainsufiaa) on

Sekadar info, Ain sebelum ini merupakan anggota kumpulan Awok dan pernah menyertai program komedi terbitan Astro iaitu Skool of Lawak pada tahun 2014 dan Projek Komedi Warna pada tahun berikutnya.

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! DD

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @LepatPisang

Sumber: Gempak

Be the first to comment

Leave a Reply