Adik Buat Tut0rial ‘Pelik’ Tanggalkan Solek4n, Ramai Yang Tlru

 

Apabila usia meningkat dewasa minda kita semakin kurang berim4ginasi dan kita sukar untuk berfikir di luar kotak untuk menghasilkan idea-idea yang tidak dapat dijangkau akal.

Mata kanak-kanak dapat melihat apa yang orang dewasa tidak nampak, sehingga katil boleh menjadi perahu, patung beruang boleh menjadi raks4sa, daun boleh menjadi duit dan pasir boleh menjadi nasi.

Malah kadang-kala kanak-kanak terlalu kreatif dalam imaginasi mereka sehingga mereka menghasilkan sesuatu yang tidak dapat difikirkan oleh orang dewasa.

Seperti contoh, seorang kanak-kanak ini telah mengejvtkan netizen dengan video tutorialnya di mana dia menunjukkan cara luar biasa untuk tanggalkan solekan.

Menurut kakaknya yang berk0ngsikan video tersebut di Twitter, adik perempuannya itu melakukan ‘benda pelik’ tersebut kerana kebosanan seorang diri di rumah.

 

Pada mulanya kanak-kanak berkenaan menunjukkan kepada pen0nton barang-barang yang diperlukan dalam tutorial itu iaitu cecair penanggal mekap Garnier dan kapas muka.

Dia kemudian meletakkan beberapa titik penanggal mekap pada kapas dan meniupkan kapas yang basah sehingga keluar buih sabun.

Buih sabun itu kemudian disapukan pada mukanya dan langkah tersebut diulang beberapa kali sehingga tiada lagi buih yang keluar dari kapas. Buih yang disapukan ke muka dipercayai dapat tanggalkan solekan.

Tutorial gadis kecil itu membuat rata-rata netizen hairan dan k4gum dengan cara men4nggalkan solekan yang diajarkan dan ramai yang teringin untuk turut mencuba trick itu.

 

“Tak sangka jadi…”

“Adik tak keseorangan…”

“Jadi weh…”

 

“Aku pon terikut…”

“Dik kau tak scam!”

Sumber: Twitter

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! DD

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @LepatPisang

Sumber: HCL

Be the first to comment

Leave a Reply