“Sanggup pertaruh ny4wa” – Lelaki Sanggup Pergi Melancong Sebab Tiket Murah, Balik Dapat C0vid-19

Disebabkan penularan C0vid-19 yang makin serius melanda seluruh dunia, pihak pelancongan telah mengalami banyak kerugian kerana banyak negara telah menutup sempadan mereka. So, tak peliklah bila syarikat-syarikat pelancongan dan penerbangan mula tawarkan harga yang murah gila untuk pertahankan perniagaan dorang.

Macam baru-baru ni, seorang lelaki dari Taiwan telah membuat keputusan untuk pergi melancong walaupun tahu yang penularan wabak coron4virvs ni berada di tahap yang membimbangkan.

Menurut China Press, lelaki ni buat keputusan untuk pergi bercuti ke luar negara kerana tiket penerbangan menawarkan harga yang sangat murah walaupun kawan-kawan dia dah warn tentang bahaya untuk travel time-time macam ni.

Seperti yang dijangkakan, bila lelaki ni pulang ke tanah airnya, dia disahkan positif C0vid-19.

Bila cerita lelaki ini tular di media sosial, netizen di Taiwan telah meng3cam tindakan lelaki ni kerana membawa kes tambahan ke negara mereka lebih-lebih lagi lepas dah diberikan amaran.

Kita dekat Malaysia pun ada juga orang seperti lelaki ni ya? Menurut seorang netizen di Twitter, tiket penerbangan murah ke Seoul yang ditawarkan oleh syarikat penerbangan SOLD OUT! Ini bermakna, ada juga segelintir rakyat Malaysia yang sanggup pertaruhkan ny4wa untuk ke sana walaupun tahu k4s dekat sana dah menjulang naik.

Tambah netizen ini lagi, rakan sebilik kawannya juga adalah antara orang-orang yang degil. Mana taknya, dikatakan roommate kawannya ini baru je balik dari Seoul minggu lepas dan sepulangnya ke tanah air, dia demam dan disvspek mengid4p C0vid-19. Aduh, benda boleh elak kan?

Lepastu, admin dengar cerita dari kawan admin yang kerja dekat hospital, orang-orang yang degil nak melancong masa C0vid-19 ni, bila s4kit dan doktor tanya ada ke luar negara atau tak, dorang tak berani nak mengaku. Dah desak barulah nak cakap. Sighhhh

Sepatutnya, sebagai manusia yang dah dikurniakan akal dan fikiran oleh Allah, kita tak sepatutnya terpedaya dengan promosi-promosi ni hingga sanggup nak gadaikan ny4wa sendiri dan membahayakan orang lain. 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @LepatPisangg

Sumber: Lobakmerah

Be the first to comment

Leave a Reply