“Kerajaan Trump cipta untuk musn4hkan China”- 4 Teori Konspirasi Dahsy4t Perihal ‘Kemunculan’ C0VID-19

Sekarang ini dunia dalam ‘ketakutan’ berikutan kemunculan wabak m4ut Coron4virvs atau lebih dikenali sebagai C0vid-19.

Statistik yang dikemaskini sehingga 15 Mac 2020 menyaksikan sebanyak 162,711 k3s j4ngkitan direkodkan dengan 6,443 yang terkorban ekoran virvs tersebut.

China masih mendahului dengan 81,048 k3s/3,204 m3ut diikuti Itali 21,157 k3s/1,441 m4ut dan Iran sebagai negara ketiga tertinggi dengan 12,729 k3s dengan 611 m3ut.

Ramai sehingga kini masih tertanya-tanya dimana datangnya wabak ini? Ada memang benar datangnya dari sebuah pasar basah di Wuhan atau sebenarnya ada ‘dalang’ yang menyebabkan situasi gawat ini terjadi.

Ini 4 teori konspirasi yang dahsy4t berkenaan kemunculan virvs m4ut C0vid-19 :

1. ‘Rancangan’ Bill Gates?

Mesti korang pelik kan macam mana Bill Gates boleh terlibat sama dalam kisah penyebaran C0vid-19 ni? Well ini kisahnya.

Kisahnya bermula pada Oktober 2019, pada bulan tersebut Yayasan Bill & Melinda Gates ada bekerjasama dengan Forum Ekonomi Dunia dan John Hopkins Center for Health Security untuk uji sejauh mana dunia bersedia untuk berdepan dengan wab4k.

Nak dijadikan cerita, kebetulan C0vid-19 muncul 2 bulan kemudian sekaligus ahli konspirasi teori mend4kwa yang forum tersebut ‘punca’ kepada penyebaran w4bak C0vid-19.

Part paling best, Bill Gates ada ramalkan yang satu wabak seperti Coron4virvs akan berlaku dan bermula di sebuah pasar di China.

Bagaimanapun John Hopkins Center for Health Security menafikan kaitan mereka dengan w4bak tersebut.

Bukan itu sahaja, ahli teori konspirasi juga mend4kwa yang Yayasan Bill & Melinda Gates biaya satu institut di UK untuk sebarkan w4bak ini supaya mereka boleh jual vaksin…yuckss!

Tapi institut tersebut menafikan perkara tersebut dan kata mereka hanya melakukan kajian coron4virvs yang jejaskan burung dan bukan manusia.

2. Gelombang radiasi Internet 5G?

Kalau korang nak tahu, Wuhan merupakan salah satu bandar-bandar yang terawal di China mendapatkan internet 5G.

So disebabkan virus ini muncul di bandar tersebut, ahli teori konspirasi percaya Covid-19 terhasil daripada gelombang radiasi yang dihasilkan dari internet tersebut.

Bukan suka-suka bagi tudvhan tau, sebaliknya dakw4an ini berdasarkan kertas penyelidikan berusia 2 dekad yang dedahkan bahawa 5G adalah berbahaya kepada kesihatan manusia.

Katanya, coron4virvs adalah bentuk keracunan radiasi yang membuatkan sistem inmun jadi lemah sekaligus menyebabkan seseorang mudah terdedah kepada peny4kit.

3. Kerajaan AS cipta C0vid-19 sebab nak musn4hkan ekonomi China?

Sama ada korang perasan atau tidak, setiap kali sesuatu yang besar berlaku di dunia, negara Amerika Syarikat tidak akan terlepas jadi sebutan.

K3s kali ini AS did4kwa mencipta virvs itu untuk memusnahkan ekonomi pesaing terdekatnya iaitu China malah AS gunakan ‘wab4k’ ini untuk menjual vaksin kepada kerajaan China.

Ini merupakan laporan yang dikeluarkan rangkaian berita Rusia iaitu Channel One dan dilaporkan secara langsung!

4. Senj4ta biologi China

Wow! Ini satu lagi teori yang mungkin masuk akal apabila mereka mend4kwa yang C0vid-19 ini sebenarnya adalah program senjata biologi mereka.

Katanya virvs ini dipercayai tersebar dari Makmal Biokeselamatan Kebangsaan yang merupakan satu-satunya makmal milik kerajaan China yang diguna bagi menjalankan kajian ke atas virvs-virvs berbahaya.

Dakw4an ini bukan saja-saja dibuat sebaliknya selepas kenyataan Presiden China, Xi Jinping sebagai wab4k ini bermula di Wuhan.

Kata Xi Jinping, keselamatan makmal-makmal adalah isu kebangsaan.

So ahli teori konspirasi sokong dakw4an bahawa virvs-virvs ini telah ‘bocor’ dari makmal di China, contohnya macam Sindrom Pernafasan Akut Teruk (SARS) yang did4kwa bocor sebanyak 2 kali.

Huh! Seriusla…

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @LepatPisangg

Sumber: LobakMerah

Be the first to comment

Leave a Reply