Connect with us

Hiburan

Komen mel4mpau Dato Aliff Syukri di I Can See Your Voice buat ramai tak pu4s hati

Published

on

KRIT1IKAN dan komen ‘ped4s’ yang dilemp4rkan oleh usahawan kosmetik, Datuk Seri Aliff Syukri semasa menjadi panel jemputan dalam program I Can See Your Voice Malaysia (ICSYCVMY) yang bersiaran Ahad lalu mengundang rasa kurang senang segelintir penonton.

Ada warganet beranggapan Aliff Syukri melakukan penghi1naan apabila mengutvk suara serta memberi komen menga1ibkan peserta yang berperanan sebagai penyamar. “Sejujurnya saya hanya mengikut arahan program tersebut. Produksi yang meminta dan menyuruh saya komen tentang penampilan dan luaran peserta, iyalah suara tak boleh nak komen sebab tak dengar!

“Saya akui memang abang bomba tu paling tervk saya kriti1k, tapi tak sangka rupa-rupanya suara dia paling sedap. Saya hanya jadi diri sendiri. Tindakan Aliff mengkr1itik penampilan seorang peserta mengundang rasa kurang senang penonton.“Selama satu jam rakaman tu saya hi1na dia, rupa-rupanya suara dia sedap… dia saja nak kenakan saya dengan penampilan macam itu, baru tahu perangkap sahaja!,” katanya kepada mStar.

Pada Ahad lalu, Aliff Syukri bersama pelakon Rozita Che Wan diundang menjadi panel jemputan. Selama satu jam rakaman tu saya h1ina dia, rupa-rupanya suara dia sedap… dia saja nak kenakan saya dengan penampilan macam itu. ALIFF SYUKRI, USAHAWAN KOSMETIK

Mereka bersama tiga lagi panel penyias4t tetap iaitu Jihan Muse, Mark Adam dan Yusry Abdul Halim ditugaskan membantu artis jemputan Datuk Hattan mencari penyanyi sebenar dalam program tersebut. Bagaimanapun, komen yang diberikan oleh Aliff Syukri terhadap salah seorang peserta program itu mengundang rasa kurang senang segelintir penonton.

Sementara itu, Aliff berkata tiada sebarang isu berbangkit semasa dia bertemu dengan Hattan dan masing-masing bersikap profesional. Hattan memilih penyanyi bersuara sumb4ng sebagai pilihan duet. “Itulah mula-mula jumpa Datuk Hattan okay sahaja, kami baik-baik sahaja, dalam program itu pun saya cuba yakinkan dia memilih peserta dan dia ikut sahaja.

“Tapi semua peserta yang saya yakinkan itu rupa-rupanya suara tak sedap. Proses rakaman berjalan lancar dan masing-masing tahu tugas serta profesional,” ujarnya. Pada Januari lalu, Hattan meluahkan rasa kurang senang dengan tindakan jutawan kosmetik ini yang menemuramah pelakon Puteri Balqis untuk kandungan laman YouTube. Hattan berpendapat Aliff hanya menggunakan kisah kehidupan Puteri Balqis yang sedang hangat diperkatakan untuk meraih perhatian sehingga menjejaskan kehidupan remaja itu.

Pendedahan Baru Datuk Aliff Buat Warganet Terkejut. Akui Mahu Berhenti Drpd Media Sosial Dan Menyorok Ke Luar Negara.

Usahawan kosmetik popular, Datuk Seri Aliff Syukri mendedahkan bahawa dia terdetik untuk kembali menjalani kehidupan lamanya sebelum dia menjadi seorang yang dikenali ramai seperti sekarang. Ini kerana, menurut Aliff, 33, kemewahan dan populariti yang diraihnya pada hari ini dirasakan bukanlah jaminan kepada kebahagiaan hidup yang diimpikan selama ini.

“Dulu waktu saya susah, saya sangkakan apabila kita ada duit, kita akan seronok, tapi sebenarnya kalau kita banyak duit, kita akan hilang banyak benda seperti hilang kawan, hilang privasi dan hilang masa. “Saya rasa macam nak tukar diri saya nak jadi orang yang tidak ingin dikenali, saya nak patah balik (kehidupan lama). Saya rasa nak berhenti daripada media sosial, nak bawa apa yang saya ada ke luar negara,” katanya kepada Gempak.

Bahkan, ketika ditanya mengenai apa yang boleh membuatkan dirinya bahagia ketika ini, katanya, dia mahukan kehidupan seperti orang kebanyakan. Saya nak gaji RM3,500, saya nak duduk rumah teres, mungkin saya nak ada kereta Exora dan menyorokkan diri, daripada apa yang saya pernah inginkan 15 tahun lepas.

“Saya rasa benda itu lebih buat saya gembira. Tapi itulah, manusia ini tak pernah cukup, dah dapat apa yang dihajati, mahukan lain pula,” luahnya.

Biarpun begitu, kata Aliff, setiap apa yang dilaluinya itu menjadikan dirinya seorang yang lebih matang. “Saya percaya apa yang berlaku dalam hidup ini buat saya lebih matang.

“Saya akui saya sudah kedepankan diri dan inilah benda yang saya perlu terima. Saya perlu bangun dan bangkit,” ujarnya yang kini muncul dengan single berjudul Cuba Bahagia. Lagu tersebut dikatakan merupakan gambaran luahan perasaan hatinya yang sedih dengan apa yang dilaluinya kini. Sebelum ini, Aliff terpalit dengan beberapa kontroversi termasuklah isu pergolakan rumah tangga dan mengasari kanak-kanak.

Sumber : Gempak

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @LepatPisang

Continue Reading
Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Trending