“Badan macam terba4kar, tekak macam telan kaca” – Pes4kit C0vid-19 Cerita ‘S3ksa’ Ken4 J4ngkitan

Seorang wanita di UK disahkan positif C0vid-19 pada 13 Mac lalu telah menceritakan kes3ksaan yang dirasai selama ‘jatuh sakit’.

Mandy Charlton telah dibawa ke salah sebuah hospital di Newcastle, UK dengan ambulan selepas suhu badannya mencecah 38 darjah selsius lapor Daily Star.

Mandy mula rasa tak sedap badan bila salah seorang anaknya balik ke rumah dari sekolah dem4m minggu lepas dan percaya yang dia dapat virvs ini dari anaknya.

Dia bermalam di hospital sebelum dibenarkan keluar 12 jam kemudian dan mengatakan yang dia terp4ksa gunakan baju hospital untuk dijadikan bantal kerana hospital tersebut dah tak cukup barang.

Sekarang ini, Mandy perlu buat pengasingan sendiri di rumah sehingga hujung minggu dan tidur selama 20 jam serta makan paracet4mol untuk sembuh.

Nasib baik menurut wanita ini, anak-anaknya dah cukup besar untuk jaga diri dorang sendiri sepanjang tempoh ini.

Suhu badan saya pernah cecah sampai 39 selsius dan saya ada batuk pelik yang kering dan meny4kitkan. Badan saya rasa terb4kar, tekak macam telan kaca. Saya pernah dem4m sebelum ini tapi kalini rasanya memang lain.”

Dia menambah, bila hospital mengatakan yang wanita ini dah cukup sihat untuk pulang ke rumah dan buat pengasingan sendiri, dia terp4ksa tunggu 9 jam sebelum kawan baiknya sanggup menggadaikan nyawa menjemputnya pulang ke rumah.

Wanita ini berkata, ketika di hospital dia terkejut bila melihat staf-staf di sana tak cukup mask dan apron. Malah dorang sampai perlu pinjam meminjam.

Mandy berkata dia tak salahkan pasukan perubatan malah meletakkan kesalahan ini sepenuhnya ke atas kerajaan.

Sumber : Lobak Merah

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @LepatPisang

Be the first to comment

Leave a Reply