“Rindu Tak Terkata… Rindu Bertawaf, Rindu Ke Masjid Beramai Ramai” – PU Amin Berdoa Moga COVID-19 Berakhir Sebelum Raya Haji

 

Pencetus Ummah (PU) Amin berharap agar w4bak koronavirus (COVID-19) dapat berakhir segera.

Hal ini kerana dilihat w4bak tersebut semakin serius yang melanda pelosok dunia.

Rindu tak terkata , rindu bertawaf , rindu melihat manusia beramai ramai masuk ke dalam Masjid tiap kali azan , rindu dengan wangian Tanah Haram.

“Hari ini semuanya dihentikan . Hari ini semua jalan jalan ke Masjidil Haram ditutup . Sunyi sepi Kota Makkah dan Madinah . Besar ujian kali ini buat Ummat Islam . Tapi ada hikmah . Allah Maha Mengetahui.

“Ya Allah aku rindu . Kau angkat musibah ini Ya Allah ! Sedih tak terkata hati ini . Ya Allah segeralah diturunkan penawar buat kami ! Ya Allah cukuplah dengan ujian ini . Ya Allah dengan keberkatan hari jumaat ini kau makbulkan doa doa kami,” tulisnya.

Malah, Amin berdoa agar penularan Covid-19 ini dapat berakhir sebelum tibanya musim Hari Raya Haji bagi umat Islam melakukan ibadah Haji pada Julai ini.

Ya Allah lembutkan hati manusia yang degil yang masih pentingkan diri berjalan dan keluar sesuka hati ketika wabak ini sedang membunuh ! Ya Allah peliharalah Tanah Haram ini !

“Jika diberi peluang sembuh dari w4bak ini , kami tak akan sia siakan peluang ibadat yang kau berikan ! Kami janji Ya Allah!

Bantulah kami ! Kami merayu , kami merayu Ya Allah ! Kami nak umrah dan haji tahun ini lagi Ya Allah. Ampunkan kami ya Allah ! Ampunkan kami ! Kami tak buat jahat lagi , Kami tak lawan kau lagi Ya Allah ! Kami tak cabar kau lagi Ya Allah ! Kami nak jadi orang baik dan taat Ya Allah ! Makbulkan doa kami Ya Allah!

Tuhan Ya Maha Mendegar ! Berilah peluang pada kami untuk buktikan ketaatan dan kebaikan kami sebagai hamba Mu Ya Allah !,” doanya.

 

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Rindu tak terkata , rindu bertawaf , rindu melihat manusia beramai ramai masuk ke dalam Masjid tiap kali azan , rindu dengan wangian Tanah Haram . Hari ini semuanya dihentikan . Hari ini semua jalan jalan ke Masjidil Haram ditutup . Sunyi sepi Kota Makkah dan Madinah . Besar ujian kali ini buat Ummat Islam . Tapi ada hikmah . Allah Maha Mengetahui.. . Ya Allah aku rindu . Kau angkat musibah ini Ya Allah ! Sedih tak terkata hati ini . Ya Allah segeralah diturunkan penawar buat kami ! Ya Allah cukuplah dengan ujian ini . Ya Allah dengan keberkatan hari jumaat ini kau makbulkan doa doa kami . Ya Allah lembutkan hati manusia yang degil yang masih pentingkan diri berjalan dan keluar sesuka hati ketika wabak ini sedang membunuh ! Ya Allah peliharalah Tanah Haram ini ! Jika diberi peluang sembuh dari wabak ini , kami tak akan sia siakan peluang ibadat yang kau berikan ! Kami janji Ya Allah !.. . Bantulah kami ! Kami merayu , kami merayu Ya Allah ! Kami nak umrah dan haji tahun ini lagi Ya Allah ?Ampunkan kami ya Allah ! Ampunkan kami ! Kami tak buat jahat lagi , Kami tak lawan kau lagi Ya Allah ! Kami tak cabaf kau lagi Ya Allah ! Kami nak jadi orang baik dan taat Ya Allah ! Makbulkan doa kami Ya Allah ! ?❤️.. . Tuhan Ya Maha Mendegar ! Berilah peluang pada kami untuk buktikan ketaatan dan kebaikan kami sebagai hamba Mu Ya Allah !

A post shared by PU Amin (@pencetusummah_amin) on

Sehingga kini, Malaysia terus mencatatkan peningkatan mendadak sebanyak 120 kes terbaru menjadikan jumlah keseluruhan, 1030 orang.

Malah, hari ini telah membabitkan seorang lelaki berusia 58 tahun daripada kluster jemaah tabligh dis4hkan meninggal dunia pada 6.27 petang tadi.

Ia sekali gus, menjadikan jumlah keseluruhan kematian COVID-19 setakat ini tiga kes.

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! DD

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @LepatPisang

Sumber: IG Pu Amin via MH

Be the first to comment

Leave a Reply