Lelaki Pakai Plastik Jadikan Baju Perlindung4n Diri Ketika Beli Barang

v1rus c0v1d-19 yang melanda serata dunia kini bukanlah sesuatu perkara yang boleh dipandang enteng. Dikategorikan sebagai pandemik, v1rus ini cukup cepat tersebar dan pastinya sebagai rakyat yang bertanggungjawab kita harus mematuhi saranan kerajaan.

v1rus c0v1d-19 yang digambarkan. Sumber: WWNO

Antara peraturan yang ditetapkan adalah hanya ketua keluarga yang dibenarkan keluar membeli barangan keperluan. Biarpun begitu sudah tentunya ketua keluarga ini perlu mengambil langkah berjaga-jaga untuk mengelak diri dari dij4ngk1ti.

Terbaru seorang lelaki keluar membeli barangan dengan memakai plastik sampah yang dijadikan baju perlindungan. Menurut laporan media tempatan, lelaki yang bernama Zamakhyari Khairiri itu mengambil langkah memakai plastik sebagai baju perlindungan untuk melindungi dirinya dari j4ngk1tan c0v1d-19.

Lelaki tersebut yang juga seorang jurutera itu pakai plastik jadikan baju perlindungan turut melengkapkan diri dengan memakai topeng muka, cermin mata google ski dan berkasut but getah.

Menurutnya yang tinggal di Kampung Bukit Payong, Kuala Terengganu, ada yang memandang pelik dengan pemakaian plastik jadikan baju perlindungan itu namun dia tidak mengambil kisah asalkan dirinya berasa selamat bila berada di tempat awam.

Tambahnya lagi untuk lengkap berpakaian sebegitu dia memerlvk4n masa lebih kurang 10 minit dengan dibantu oleh anak-anaknya.

Apa-apa pun cukup kreatif cara yang dilakukan lelaki ini untuk melindungi dirinya dan keluarga tersayang. Jika mendengarkan kata-kata orang memang tidak akan jadi apa-apa, yang penting objektif utama tercapai.

 

Sumber : Sinar Harian

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! DD

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @LepatPisang

Be the first to comment

Leave a Reply